یاد شهید سیرجانی حادثه هفتم تیر گرامی داشته شد

کرمان-فت فتو- یاد و خاطر شهدای هفتم تیر بویژه مهدی نصیری‌لاری از شهدای سیرجانی این حادثه روز چهارشنبه همزمان با اولین روز هفته قوه قضاییه در این شهرستان گرامی داشته شد. به گزارش فت فتو، به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه امروز قضات و کارکنان دستگاه قضایی سیرجان با حضور در گلزار شهدا یادواره شهید […]

کرمان-فت فتو- یاد و خاطر شهدای هفتم تیر بویژه مهدی نصیری‌لاری از شهدای سیرجانی این حادثه روز چهارشنبه همزمان با اولین روز هفته قوه قضاییه در این شهرستان گرامی داشته شد.

به گزارش فت فتو، به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه امروز قضات و کارکنان دستگاه قضایی سیرجان با حضور در گلزار شهدا یادواره شهید مهدی نصیری لاری و دیگر شهدای هفتم تیر را برگزار کردند.

حجت الاسلام محمود محمدی رییس دادگستری سیرجان گفت: شهید نصیری لاری معلم مجاهد سیرجانی بود که جزو پیشگامان انقلاب در سیرجان و استان کرمان محسوب می‌شد.

وی افزود: این شهید در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب در مسئولیت‌های مختلف از جمله فرمانداری سیرجان به مردم و نظام اسلامی خدمت کرد و سپس نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی شد که همزمان نیز عضویت حزب جمهوری اسلامی را داشت و در جلسه دفتر مرکزی این حزب در اقدام تروریستی دشمنان کوردل ، به همراه شهید بهشتی و ۷۱ یار دیگر انقلاب ، به شهادت رسید.

در این مراسم که خانواده های شهداو قشرهای مختلف مردم هم حضور داشتند مداحان اهل البیت (ع)  به مرثیه سرایی در وصف شهدای هفتم تیر و شهید مهدی نصیری لاری پرداختند و سپس گلزار شهدای سیرجان و مزار شهید نصیری لاری عطر افشانی و گلباران شد.

در ادامه امام جمعه سیرجان به همراه مسئولان قوه قضاییه سیرجان با حضور در منزل خواهر شهید مهدی نصیری لاری با وی دیدار و با اهدای لوح سپاس و یادبود از وی تجلیل کردند.

صدیقه نصیری لاری خواهر شهید مهدی هم در این دیدار گفت: برادرم همواره برای دستیابی به حکومت عدل علوی و خدمت زیر پرچم ولایت فقیه دعا می کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در تحقق اهداف انقلاب و خدمت به مردم کوشش داشت تا اینکه به عنوان اولین فرماندار سیرجان پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشغول خدمت به مردم شد.

وی افزود: شهید نصیری لاری پس از تاسیس حزب جمهوری اسلامی، ‌حضور در این حزب را به منزله جهادی دیگر پذیرفت و با افتخار در کنار شهید بهشتی و یارانش به مبارزه علیه استکبار و ایادی داخلی آن پرداخت ؛هیچگاه از بیت المال استفاده شخصی نکرد و همواره به فکر رفع مشکلات مردم بود تا اینکه به آرزوی دیرینه خود که شهادت در راه خدا بود رسید.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان در دوران دفاع مقدس حدود ۶۰۰  شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

سیرجان ایران نژاد   ۱/۴/۱۴۰۱  




یاد شهید سیرجانی حادثه هفتم تیر گرامی داشته شد

منبع: ایرنـا
? یاد شهید سیرجانی حادثه هفتم تیر گرامی داشته شد