یادواره ۹۲ شهید دانش‌آموز و فرهنگی شرق کرمان برگزار شد

یادواره ۹۲ شهید دانش‌آموز و فرهنگی شرق استان کرمان و مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱هزار دانش‌آموز و فرهنگی جانباخته‌ زلزله پنجم دی‌ماه ۱۳۸۲، با حضور مسئولان در شهرستان بم برگزار شد. به گزارش فت فتو از کرمان، یادواره ۹۲ شهید دانش‌آموز و فرهنگی شرق استان کرمان و مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱هزار دانش‌آموز […]

یادواره ۹۲ شهید دانش‌آموز و فرهنگی شرق استان کرمان و مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱هزار دانش‌آموز و فرهنگی جانباخته‌ زلزله پنجم دی‌ماه ۱۳۸۲، با حضور مسئولان در شهرستان بم برگزار شد.

به گزارش فت فتو از کرمان، یادواره ۹۲ شهید دانش‌آموز و فرهنگی شرق استان کرمان و مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱هزار دانش‌آموز و فرهنگی جانباخته‌ زلزله پنجم دی‌ماه ۱۳۸۲، امروز چهارشنبه اول دی‌ماه با حضور  مدیرکل آموزش و پرورش استان، نماینده مردم شهرستان‌های ریگان، نرماشیر، فهرج و بم در مجلس، ائمه جمعه شهرستان‌های شرقی و جمعی از مسئولان، فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده شهدا در بم برگزار شد.

احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و دو هزار و ۶۵۷ شهید فرهنگی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با اشاره به وجود یک هزار و ۳۱۹ شهید دانش‌آموز و ۲۳۲ شهید فرهنگی در آموزش و پرورش استان گفت: شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، ساحت تعلیم و تربیت را به آسمان مقدس شهادت پیوند دادند تا عزت، اقتدار و امنیت کشور و دستاوردهای والای انقلاب را با نثار خون پاک خود تضمین کنند.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه شهید، والاترین نشان بر پیکر هستی و شهادت زیباترین غزلی است که از لب‌های سرخ حقیقت می‌تراود، اظهار کرد: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و آشنایی نسل جدید با آرمان‌های انقلاب و تجدید بیعت با ولایت‌ فقیه از اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: شهدای دانش‌آموز ما از مظلوم‌ترین و مقرب‌ترین شهدای انقلاب هستند چرا که با سنین بسیار کم، فراغت و آسایش کودکانه خود را کنار گذاشته و وارد عرصه دفاع از میهن شدند.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه امروز آسیب فرهنگی تهدید جدی انقلاب اسلامی است و دشمن تلاش می‌کند نسل جوان را از اعتقادات و مبانی فرهنگ اسلام دور کند، گفت: از این‌رو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، نسل جوان و نوجوان را در برابر تهدیدهای دشمنان بیمه می‌کند.

وی بیان کرد: مهمترین مؤلفه قدرت هر کشور، قدرت فرهنگی‌ است که فرهنگ ایثار و شهادت در مرکز ثقل این قدرت فرهنگی است. وجه تمایز قدرت جمهوری اسلامی ایران با تمام ابرقدرت‌های دنیا تکیه بر همین قدرت فرهنگی‌ است و آن‌چه می‌تواند به انقلاب اسلامی ایران استمرار بدهد و استقلال، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مقابل استکبار جهانی را حفظ کند، قدرت فرهنگی ا‌ست.

وی تصریح کرد: آنچه شهید سلیمانی را تبدیل به اسطوره قرن کرده، فرهنگ ایثار و شهادت در وجود این عزیز بزرگوار بود و البته همه شهدا و خانواده بزرگ سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف این فرهنگ را در وجود خود دارند و امروز دشمن همین نقطه ثقل فرهنگی را هدف و نشانه گرفته است.

اسکندری‌نسب تأکید کرد: ما باید هوشیار و بیدار باشیم، باید تلاش و جهاد کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم چرا که بالاترین مسئولیت و مأموریت ما حفظ همین فرهنگ است و فرق هم نمی‌کند در چه دستگاهی کار می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش به‌عنوان مهمترین و بالاترین دستگاه فرهنگی کشور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به‌عنوان مهمترین مأموریت خود تعریف کرده و بدون شک برنامه‌های متعددی را طراحی کردیم.

وی اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا در تمامی مدارس با همین نیت و عنوان است و اگر قرار است که این فرهنگ را توسعه بدهیم باید تاریخ گذشته را به خودمان یادآوری کنیم و فراموش نکنیم دیروز ما کجا بودیم و چه کسانی کنار دست ما شهید شدند و امروز چه مسئولیتی در مقابل آن‌ها داریم.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «که جوان‌های امروز به مراتب از جوان‌های اول انقلاب برای دفاع از آرمان‌ها آماده‌تر هستند»، گفت: نشانه آن میدان‌های مقاومت در آن سوی مرزها و شهید علی لندی است.

وی تصریح کرد: جبهه فرهنگی بزرگترین جبهه نظام در برابر استکبار جهانی است که سربازان اصلی آن فرهنگیان و دانش‌آموزان هستند. باید قدردان خانواده‌های شهدا باشیم و در مقابل‌شان تعظیم کنیم این لازمه ورود به عرصه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید تلاش کنیم برای تداوم راه شهیدان سیره و رفتار شهدا در زندگی ما تجلی پیدا کند.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه رفتارهای عجیب سردار سلیمانی در برخورد با سربازان، مردم، دانش‌آموزان، کودکان وغیره و رابطه او با خدای خودش و رابطه‌اش با ولی فقیه، انسان را واقعا متحول می‌کند، گفت: سردار سلیمانی در عمل، به ما فرهنگ ولایت‌پذیری، تکلیف‌مداری، گذشتن از نفس، خانواده، مال و زر و زیور دنیا را ثابت کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حاج‌قاسم سلیمانی یک اسم نیست‌، یک مکتب و یک مدرسه درس‌آموز است، گفت: جوهره این مکتب مقاومت و ایستادگی و دینداری و ولایتمداری است و همین دو ویژگی ایران اسلامی را در بالاترین مرتبه و اقتدار خودش قرار داده که در مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

اسکندری‌نسب تأکید کرد: دانش‌آموزان ایران اسلامی باید سبک زندگی حاج قاسم را مطالعه کنند و به لطف دانش‌آموزان جهادی و ولایی، ما ۱۵ میلیون دانش‌آموز مثل حاج‌قاسم داریم.

انتهای پیام




یادواره ۹۲ شهید دانش‌آموز و فرهنگی شرق کرمان برگزار شد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? یادواره ۹۲ شهید دانش‌آموز و فرهنگی شرق کرمان برگزار شد