یادداشت:اربعین حسینی عظیم‌ترین سرچشمه تأمین سرمایه اجتماعی | اخبار رفسنجان

به گزارس نذیر کرمان؛ بدون تردید راهپیمایی اربعین بزرگترین راهپیمایی مذهبی تاریخ است که هرسال با ابهت و شکوه بیشتری برگزار می گردد. تلالو این حرکت بزرگ مردمی به قدری گسترده و چشمگیر است که حتی کورترین لنزها را نیز به تحیر وا می دارد. شاهد این مدعا پوشش خبری گسترده‌ای است که از این […]


به گزارس نذیر کرمان؛ بدون تردید راهپیمایی اربعین بزرگترین راهپیمایی مذهبی تاریخ است که هرسال با ابهت و شکوه بیشتری برگزار می گردد. تلالو این حرکت بزرگ مردمی به قدری گسترده و چشمگیر است که حتی کورترین لنزها را نیز به تحیر وا می دارد. شاهد این مدعا پوشش خبری گسترده‌ای است که از این مانور عظیم شیعه به دنیا مخابره می‌شود؛ مانوری که بدون شک توسط وجود مقدس حسین‌ابن‌علی علیه السلام هدایت می‌شود و عباس ابن علی علیه السلام نیز فرمانده این میدان پر شور است.

گزارش‌هایی که در نیویورک تایمز، واشنگتن پست و حتی برخی نشریات رژیم صهیونیستی در این باره منتشر می‌شود، نشان می‌دهد شیعه، در مسیر ظهور قرار گرفته است. به طور قطع، هیچ منبعی بالاتر و بزرگتر از راهپیمایی اربعین برای تقویت سرمایه اجتماعی شیعه نیست. ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسین علیه السلام در گوش تاریخ پیچیده است و این حماسه، ندای لبیک یا حسین عاشقانی است که احساس می کنند در تاریخ گم شده اند و حسرت ابدی عدم حضور در عصر حسین علیه السلام برای یاری این مظلوم دو عالم، لحظه ای رهایشان نمی کند.

به راستی چه حرکتی بالاتر از این حضور برای جهاد تبیین است. حضور در کشور جنگ زده‌ای چون عراق که بعد از بیست و اند سال اشغال با وعده آزادی و رفاه با صدور روزی ۴ میلیون بشکه نفت، هنوز در حسرت ابتدایی‌ترین پیشرفت‌ها قرار دارد و تقریباً چیزی به نام زیرساخت در این کشور وجود ندارد. از برق و گاز گرفته تا کمک‌های مستشاری، این کشور را در معرض شدیدترین وابستگی‌ها قرار داده است. من خودم به چشم می‌دیدم ایرانی‌هایی را که از نظام جمهوری اسلامی بد می‌گفتند اما وقتی در مقام مقایسه قرار می‌گرفتند، ناخواسته لب به تمجید می‌گشودند.

ایران، کشوری است که نه تنها زیر بار شدیدترین تحریم‌های تاریخ سر خم نکرد، بلکه امروز قطب صادرات خدمات فنی مهندسی و کالاهای پیشرفته پزشکی و صنایع پیچیده نظامی است که حتی دشمنانش نیز به آن اعتراف می کنند. از این روست که راهپیمایی اربعین بزرگترین سرچشمه و منبع تأمین سرمایه اجتماعی تنهاترین و بزرگترین نظام شیعه در جهان نیز هست. نظامی که علم ظهور را بر دوش می‌کشد و چه زیباست روزی که رهبر مقتدر و مظلوم ایران، پرچم را به دستان مبارک حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه برساند. روزی که صدای خرد شدن استخوان‌های ظلم، موسیقی دلنشین مظلومانی می‌شود که در سراسر تاریخ له شدند و سرهای‌شان روی نیزه و ناموس شان لگدمال حرامیان بوده است. اتفاقی که دیر نیست و بارقه های امیدبخش آن از سرزمین عشق طلوع کرده است.

محمد کرمی نیا

انتهای خبر/

منبع: نذیر کرمان
?یادداشت:اربعین حسینی عظیم‌ترین سرچشمه تأمین سرمایه اجتماعی : اخبار استان کرمان – رفسنجان