گلایه از سرعت اجرای کم پروژه‌های عمرانی

یکی از موضوعاتی که در یکصد و شصت هشتمین جلسه علنی شورای شهر کرمان به سرعت اجرای کم پروژه‌های عمرانی توسط شهرداری اشاره و در این مورد گلایه شد. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» یکصدو شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر کرمان با حضور هشت نفر از اعضای این شورا برگزار […]



یکی از موضوعاتی که در یکصد و شصت هشتمین جلسه علنی شورای شهر کرمان به سرعت اجرای کم پروژه‌های عمرانی توسط شهرداری اشاره و در این مورد گلایه شد.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» یکصدو شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر کرمان با حضور هشت نفر از اعضای این شورا برگزار شد.

هفتمین رویداد هنرهای شهری نوبهار ۱۴۰۴ در کرمان
در این جلسه به برگزاری هفتمین رویداد هنرهای شهری نوبهار ۱۴۰۴ در کرمان اشاره شد. محسن تویسرکانی شهردار کرمان در این رابطه گفت: لازم دانستیم که زودتر از موعد به استقبال نوبهار برویم و از ظرفیت‌های مختلف در قالب ایده‌ها و طرح‌ها از سوی صاحبان نظر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: کارهای هنری اگر به شکل فردی داده شود خود به خود قیمت مضاعفی خواهد داشت اما در قالب رویداد هم نظارت بیش‌تری می‌توان داشت و محدودیت موضوعی می‌توان داد و هم به لحاظ قیمت مناسب‌تر است.

 عشرت کردستانی اما در این رابطه گفت: سال‌های گذشته یکی از مسائل این بود، که در مناطق بر اساس طرح‌ها و ایده‌ها با قیمت‌های چند برابری در حالی‌که آثار مطلوبی هم نبود و اتفاقاً در مکان نامناسب ایجاد می‌شد، انتظار داریم با نظارت بیش‌تری این اقدامات انجام شود.
 
برگزاری رویداد مجسمه‌سازی کرمان از سوی شهرداری
در ادامه همچنین به رویداد مجسمه‌سازی کرمان از سوی شهرداری اشاره شد. پنجمین رویداد بین‌المللی سنگ و فلز با رویکرد هنر مردمی و نگاه به ارزش‌های فرهنگی و مذهبی جامعه که کلیات آن در کمیسیون فرهنگی به تصویب رسیده بود و در نهایت در صحن علنی شورای شهر نیز با هشت رای موافق و دو رای ممتنع به تصویب رسید.
 
کمک به موکب‌ها از سوی شهرداری
کمک به موکب‌هایی که در خواست دارند تا در ایام اربعین به مردم خدمات ارائه دهمد، موضوع دیگری بود که مورد بررسی قرار گفت در کمیسیون فرهنگی توافق شده است که از اموال مازاد شهرداری به‌صورت امانی به موکب‌ها در جهت برگزاری مراسم اربعین کمک شود.

شهردار کرمان در این رابطه گفت: با پی‌گیری‌های صورت گرفته در ایام اربعین امسال شهرداری در مرز نقشی نخواهد داشت، مسئولان استانی بر این تاکید داشتند که شهرداری در ماهان ورود کند.
 
وی ادامه داد: واقعیت امر این است که وضعیت نقدینگی شهرداری با توجه به فعالیت‌هایی عمرانی که در حال اجرا دارد خوب نیست اما با هم‌اندیشی انجام شده تصمیم گرفته شد که در قالب کمک اموال امانی رقم بخورد که مورد استقبال مسئولان مواکب نیز روبرو شده است.
 
گلایه از سرعت اجرای کم پروژه‌های عمرانی
یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در جلسه علنی شورای شهر کرمان شکایت کسبه بلوار هوانیروز بود. چراکه پروژه ساخت پل شهید بابایی سبب تبعاتی در کسب روزی آن‌ها شده است. از این رو آنان خواستار ساخت هرچه سریع‌تر این پل توسط شهرداری شده‌اند.

سید محمدصادق تقوی در این رابطه گفت: لازم بود تقاطعی که از هشت سال پیش آغاز شده است دبه خوبی پیش رود اما اگر مطالعاتش کافی بود، قطعاً به مشکل روبرو نمی‌شدیم و اکنون به دلیل ضعف مطالعاتی دچار مشکل هستیم اما از شهردار می‌خواهیم تشکیل کمیته ویژه‌ای برای این موضوع داشته باشید.
 
وی ادامه داد: البته همه شهروندان کرمان می‌دانند که لازمه پیشرفت شهر ایجاد تقاطع است اما باید ساکنین صبور باشند چراکه مطمئناً بعد از بهره‌برداری از پروژه ارزش افزوده نصیب ساکنان خواهد شد اما باید صبوری و همراهی کرد.

این عضو شورای شهر در ادامه به حجم و سرعت پیشرفت پروژه‌های عمرانی در شهر اشاره کرد و توضیح داد: احساس می‌کنم سرعت اجرای پروژه‌ها قابل قبول نباشد البته این موضوع به موارد متعددی بستگی دارد که یکی از این موارد کمبود نیرو است و متاسفانه شاهدیم بعد از چندین ماه پیشرفت قابل قبولی نداشته‌اند.

وی در ادامه به پل شهید زنگی‌آبادی اشاره کرد و گفت: قرار بود برای این پل و پل شهید خلبان تابلوی روزشمار نصب شود که شاهد اجرای حجم کار در هر روز باشیم اما هم‌چنان پیمانکار این کار را انجام نداده است.
 
 انتهای خبر/ پسند
 
 
 
 


گلایه از سرعت اجرای کم پروژه‌های عمرانی

منبع:آرمـان
? گلایه از سرعت اجرای کم پروژه‌های عمرانی