گسترش جشنواره فرهنگی هنری امام رضا در ۳۰۰۰ نقطه دنیا

نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام گفت: امسال بیستمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام برگزار می‌شود که این جشنواره در بیش از ۳۰۰۰ نقطه در ایران و جهان فعالیت خود را توسعه داده است. مرتضی سعیدزاده امروز ششم اردیبهشت ماه در نشست خبری در کرمان اظهار کرد: امسال بیستمین جشنواره فرهنگی […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام گفت: امسال بیستمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام برگزار می‌شود که این جشنواره در بیش از ۳۰۰۰ نقطه در ایران و جهان فعالیت خود را توسعه داده است.

مرتضی سعیدزاده امروز ششم اردیبهشت ماه در نشست خبری در کرمان اظهار کرد: امسال بیستمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام برگزار می‌شود که این جشنواره در بیش از ۳۰۰۰ نقطه در ایران و جهان فعالیت خود را توسعه داده و در جریان‌سازی فرهنگ رضوی توفیقات خوبی داشته است.

وی افزود: ارسال هشت میلیون و ۵۰۰ هزار اثر به جشنواره نشان از ارتباط آن با لایه هنرمندان، اصحاب رسانه و آحاد جامعه دارد.

سعیدزاده با بیان اینکه سعی کردیم در عین عمومی بودن جشنواره، به تخصصی و حرفه‌ای شدن جشنواره هم بپردازیم، گفت: تلاش شد این جشنواره در تولید محصول و خروجی، رشد جدی داشته باشد و توجه جدی به زیست بوم فرهنگی کشور داریم؛ اینکه یک جشنواره به یک استان داده و نماینده برگزاری یک جشنواره می‌شود، برهمین اساس است، لذا در تبریز جشنواره تئاتر رضوی برگزار می‌شود، در کرمان جشنواره شعر رضوی و در سمنان داستان رضوی برگزار می‌شود و توجه به زیست بوم و رشد پتانسیل‌های آن بوم برای ما مهم است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام بیان کرد: استان کرمان قبل از جشنواره امام رضا علیه السلام با ابتکار یک کرمانی، پرچم جشنواره شعر رضوی را در دست گرفت و آقای جعفری بعد از برگزاری جشنواره، بنیاد امام رضا علیه السلام را تاسیس کرد لذا جشنواره شعر هشت دوره قبل از جشنواره امام رضا علیه السلام آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در بیستمین دوره جشنواره سعی کردیم جریان جشنواره را در سه چهار محور مشخص برگزار و رویکرد تحولی داشته باشیم؛ نخستین مورد رویکرد تولید محصول است تا جشنواره فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام محملی برای توسعه محصولات فرهنگ رضوی باشد.

سعیدزاده با تاکید بر لزوم جریان‌سازی عمومی فرهنگ رضوی افزود: ارتقاء سطح جوایز جشنواره را در سال جاری داریم و اعتبار جشنواره چندبرابر شده است.

وی تصریح کرد: توجه به توانمندسازی و استعدادیابی و رشد و شکوفایی افراد در طول برگزاری جشنواره صورت می‌گرد و در طول بیستمین دوره جشنواره کارگاه‌های آموزشی مختلفی برگزار شده و هیئت داوران ملی جشنواره را تشکیل دادیم تا ارزیابی حرفه‌ای باشد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام گفت: ۱۶ جشنواره را در زمینه شعر، هنرهای تجسمی، تئاتر و … برگزار می‌کنیم. چهار جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام نیز برگزار می‌شود که یک جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی است.

وی با بیان اینکه هم به عمومی‌سازی فرهنگ رضوی و هم تولید آثار فاخر در جشنواره‌ها توجه داریم، تصریح کرد: در بیست و یکمین جشنواره امام رضا علیه‌السلام که مهرماه امسال برگزار می‌شود، آثار جشنواره شعر رضوی از ابتدا تاکنون را چاپ می‌کنیم.

سعیدزاده با اشاره به برگزاری چندین شب شعر و محفل شعر عمومی در طول برگزاری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام گفت: ثامن‌الحجج محل وفاق همه جریان‌ها و نحله‌های فکری، فرهنگی و سیاسی است و نیاز است در این برهه از وجود این شخصیت برجسته جهان اسلام را با رویکرد وفاق و انسجام اجتماعی، فارغ از جناح‌بندی‌ها استفاده کنیم.

به گزارش نذیر کرمان، در این نشست سیدمهدی میرتاج‌الدینی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: اختتامیه بیست و هشتمین دوره جشنواره شعر رضوی ۲۳ اردیبهشت ماه جاری در کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: چهار برنامه محفل شعر آیینی در کرمان و یک محفل در رفسنجان همزمان با ایام اختتامیه برگزار خواهد شد و برنامه‌های دانشگاهی و مردمی نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام




گسترش جشنواره فرهنگی هنری امام رضا در ۳۰۰۰ نقطه دنیا

منبع: ایـسنا
? گسترش جشنواره فرهنگی هنری امام رضا در ۳۰۰۰ نقطه دنیا