گزارش عملکرد شورای معادن استان ارائه شود

فردای کرمان – گروه اقتصاد: محمدرضا پورابراهیمی،رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت معادن در کشور متعلق به استان کرمان است،گفت:«قانون برنامۀ ششم یک سال تمدید شد و می‌توانیم از ظرفیت کلیۀ احکامی که در حوزۀ بخش صنعت و معدن وجود دارد برای امسال مجددا  استفاده کنیم». به گزارش خبرنگار […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: محمدرضا پورابراهیمی،رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت معادن در کشور متعلق به استان کرمان است،گفت:«قانون برنامۀ ششم یک سال تمدید شد و می‌توانیم از ظرفیت کلیۀ احکامی که در حوزۀ بخش صنعت و معدن وجود دارد برای امسال مجددا  استفاده کنیم».

به گزارش خبرنگار فردای کرمان،نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی،روز پنج‌شنبه ۲۵ فروردین‌ماه در شورای معادن استان کرمان،خواستار ارائۀ گزارش عملکرد شورای معادن در سال ۱۴۰۰ توسط سازمان صمت شد و بیان کرد:«بر اساس این گزارش نقاط قوت و ضعف شورای معادن استان مشخص می‌شود».

وی با اشاره به ظرفیت قانون بودجه و قانون برنامۀ ششم ادامه داد:«قانون برنامۀ ششم یک سال تمدید شد و می‌توانیم از ظرفیت کلیۀ احکامی که در حوزۀ بخش صنعت و معدن وجود دارد برای امسال مجددا  استفاده کنیم».

پورابراهیمی خاطرنشان کرد:«در احکام قانون بودجه خوشبختانه امسال در مجلس مصوبات بسیار خوبی داشتیم و نسبت به سنوات گذشته خیلی در حوزۀ بخش معادن راضی‌تر بودیم،آن هم برای استانی مانند کرمان که رتبۀ اول را در این زمینه دارد».

وی ادامه داد:«۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت معادن در کشور متعلق به استان کرمان است. در حوزۀ کشاورزی روستاها،آب روستایی و طرح هادی همۀ کشور سهیم هستند اما در بحث معادن به دلیل ظرفیت،پهنه و رتبه‌ای که وجود دارد استان کرمان سهم بیشتری دارد».

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد:«پیشنهاد می‌دهم در مواردی که برای سرفصل مطرح شد،به تفکیک هر یک از تبصره‌ها و احکامی که در قانون بودجه و قانون برنامۀ ششم آمده است و مازاد بر قانون برنامۀ بودجه وجود دارد،نسبت به تدوین یک برنامۀ مشخص ذیل پیشنهادات سازمان صمت کرمان اقدام کنیم».

وی با اشاره به مشکلات و زیرساخت‌های صنعت و معدن استان کرمان،گفت:«این موارد جداگانه باید بحث شود،زیرساخت‌های توسعۀ صنعت و معدن استان در حوزه‌های آب،برق،گاز،ارتباطات،جاده،حمل‌ونقل و ریل باید دارای یک جدول مشخص باشد و در جلسه‌ای جداگانه مطرح شود».

 




گزارش عملکرد شورای معادن استان ارائه شود

منبع:خبر کرمان
?
گزارش عملکرد شورای معادن استان ارائه شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی