گزارش خبرنگاران تسنیم از “عیدالله الاکبر” در سراسر ایران/ شادی در عید ولایت و امامت/ مردم به سفره “علی” مهمان شدند + فیلم و تصاویر

اقشار مختلف مردم ایران اسلامی از شب گذشته و همزمان با آغاز “عیدالله الاکبر” با حضور در مساجد، بقاع متبرکه و هیئات، عید غدیر، روز اکمال دین و اتمام نعمت را گرامی داشتند و به شادی و سرور پرداختند. – اخبار استانها – به گزارش گروه استان‌های فت فتو، غدیر بهار ولایت و اتمام و […]

اقشار مختلف مردم ایران اسلامی از شب گذشته و همزمان با آغاز “عیدالله الاکبر” با حضور در مساجد، بقاع متبرکه و هیئات، عید غدیر، روز اکمال دین و اتمام نعمت را گرامی داشتند و به شادی و سرور پرداختند.

– اخبار استانها –

به گزارش گروه استان‌های فت فتو، غدیر بهار ولایت و اتمام و اکمال نعمات الهی و به مرحله تکامل رسیدن دین الهی است، هدیه‌ای آسمانی از سوی خداوند متعال برای همه بندگان تا بتوانند با گام نهادن در مسیر ولایت و امامت و تبعیت از رهنمودها و فرامین الهی ایشان به کمال و سعادت ابدی در دنیا و آخرت برسند؛ غدیر خم در حقیقت معرفی کامل شخصیت بی نظیر امام علی(ع) برای جهانیان و به ویژه مسلمانان و اهمیت و جایگاه ایشان در سعادت انسان و در به کمال رسیدن دینداری انسان مسلمان است.

طبق روایات اسلامی، در روز هجدهم ماه ذوالحجه حضرت محمد (ص) به دستور خداوند، امام علی (ع) را به مقام خلافت و امامت و به عنوان پیشوای مسلمانان منصوب کرد. این رویداد که به واقعه غدیر معروف است در سفر حجة الوداع سال دهم هجری و در سرزمین غدیر خم روی داد. در روایات شیعه از این عید با نام‌های عیدُاللهِ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الاهی)، عید اهل بیت محمد (ص) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) نیز یاد شده است.

اهمیت و گرامی داشت این روز به دلیل انتساب حضرت علی بن ابی طالب (ع) به عنوان وصی و جانشین بلافصل حضرت محمد (ص) است، زیرا امامت را به وجود آورد و ادامه راه رسالت بود. واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت. در این واقعه، پیامبر اکرم (ص) مهم‌ترین مأموریت دوران پیامبری خود را به انجام رساند؛ مأموریتی که انجام آن، به منزله رساندن پیام رسالت حضرت محمد (ص) بود و کوتاهی در مورد آن باعث از بین رفتن زحمات چندین ساله ایشان می‌شد. به همین علت این عید مهم‌ترین عید مذهبی شیعیان است و همانند عید فطر، عید قربان و دیگر اعیاد مسلمانان در مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی جشن گرفته می‌شود به همین از روزهای گذشته جای‌جای در سراسر ایران اسلامی ‌از دورترین روستاها و شهرها گرفته تا مراکز استان‌های کشور مهیای برگزاری جشن عید شدند و از شب گذشته تاکنون شاهد برگزاری جشن و شادی در سراسر کشور هستیم.‌

مردم با توزیع غذای نذری، اطعام نیازمندان، تهیه و تقسیم بسته‌های معیشتی، برگزاری جشن‌های خودجوش مردمی، آذین‌بندی شهر، جشن تلبس طلاب مدارس علمیه، بازسازی واقعه غدیر، اجرای رزمایش‌های کمک‌های مؤمنانه، برگزاری کاروان پیاده روی بزرگ «غدیر تا ظهور» و مولودی‌خوانی به استقبال عید غدیر و رفتند و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) در روز عید کامل شدن دین و اتمام نعمت خداوند‌، خیابان‌ها را آذین‌بندی و آیین‌های جشن و سرور در جای جای ایران اسلامی برگزار کرد‌ند‌.

عیدالله الاکبر در مشهدالرضا (ع)

شهد مقدس در  عیدالله الاکبر، قبله گاه ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت است که دلهای بی‌قرار زیارت امیر المومنین علی (ع)  را ‌در صحن و سرای فرزندایشان  آرامش می‌بخشند. زائران و مجاوران  امروز از دور و نزدیک خود را بارگاه امام مهربانی‌ها رسانده‌اند تا با تبریک عید امامت از ثامن الحجج تعجیل در فرج حضرت ولی عصر (عج ) و همچنین استجابت دعاهایشان را عیدی بگیرند.

غوغای غدیر در خراسان شمالی

هم‌زمان با عیدالله الاکبر، عید سعید غدیر خم، حال و هوای همه شهر‌ها و روستاهای خراسان شمالی، علوی و غدیری شده است. مروم خراسان شمالی در قالب هیئت‌های مذهبی با راه‌اندازی صدها موکب پذیرایی، آیین ویژه اطعام غدیر را با پذیرایی از صدها هزار نفر از مردم استان، پاس داشتند.

سادات خراسان شمالی نیز با اهدای گل و شیریتی و عیدی، بزرگ‌ترین عید مسلمانان جهان را تهنیت گفته و آغاز ولایت و امامت مولای متقیان امام علی(ع) را جشن گرفتند.آئین ویژه پیاده‌روی و حرکت مردمی به سمت بقاع متبرکه و عید دیدنی از سادات نیز امروز با حضور منظم مردم استان در همه شهرهای خراسان شمالی برپا می‌شود.

هرمزگان غرق نور و سرور در جشن عید غدیر خم

به گزارش فت فتو از بندرعباس، همزمان با فرا رسیدن شب عید سعید غدیرخم عید امامت و ولایت، مناطق مختلف استان هرمزگان با چراغانی کردن معابر و نصب پرچم و بنرها حال و هوایی کاملا متفاوت و شاد را تجربه کرد.عاشقان ولایتمدار و شیفته ائمه اطهار علیهم السلام در جای جای استان هرمزگان با برپایی ایستگاه‌های صلواتی اقدام به توزیع شیرینی و شربت در بین مردم کردند.

جشن‌های مردمی علاوه بر خیابان‌های سطح شهرها، در مساجد نیز برگزار و با استقبال پر شور عاشقان اهل بیت مواجه شد، در شهر بندرعباس در خیابان‌های اصلی شهر علاوه بر ایستگاه‌های صلواتی، آتش بازی خیابانی و در مساجد نیز مرثیه سرایی، سخنرانی مذهبی و مسابقات ویژه عید را شاهد بودیم.امروز نیز جشن ویژه عید غدیر خم در مسجد جامع بن برگزار می‌شود که در این آیین قرار است ۴۰ طلبه به لباس روحانیت تلبیس خواهند شد.

بیعت با مولای متقیان از جوار خلیج فارس

به گزارش فت فتو از بوشهر ، درحالی که خیابان‌ها و معابر استان بوشهر در عید سعید غدیر خم چراغانی و نورافشانی است و پرچم تببین این عید نصب شده بوشهری‌ها با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخش شربت و شیرینی، پخت و تقسیم غذای نذری و برپایی محافل مولودی‌خوانی ولایت حضرت علی (ع) را جشن می‌گیرند.در دهه امامت و ولایت ضمن برگزاری جشن و مراسم ویژه در مساجد، حسینیه‌ها و سواحل، تکریم سادات و ایتام مورد توجه قرار دارد و آیین ویژه‌ای در جامعه اهل تسنن استان در حال برگزاری است.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی در میادین و خیابان‌های اصلی شهرهای ۴۰ گانه استان، طبخ و توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم بین نیازمندان، پیاده‌روی با کاروان غدیر در شهرها، توزیع نان صلواتی از سوی نیکوکاران، ویزیت رایگان برخی از پزشکان از جمله برنامه‌های عید بزرگ غدیر در استان بوشهر است.

نمایش واقعه غدیر با همکاری سپاه در شهرها، اجرا سرود دانش‌آموزان به‌صورت خودرویی، جشن کودکانه غدیر و اهدای کتاب کودک و اطعام غدیر از دیگر برنامه‌های این عید در استان بوشهر است.همچنین در این روز جشن بزرگ طلایه‌داران غدیر و مراسم عمامه گذاری طلاب با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مصلا جمعه بوشهر برگزار می‌شود.

گزارش در حال تکمیل




گزارش خبرنگاران تسنیم از “عیدالله الاکبر” در سراسر ایران/ شادی در عید ولایت و امامت/ مردم به سفره “علی” مهمان شدند + فیلم و تصاویر

منبع: تسنــیم
? گزارش خبرنگاران تسنیم از “عیدالله الاکبر” در سراسر ایران/ شادی در عید ولایت و امامت/ مردم به سفره “علی” مهمان شدند + فیلم و تصاویر