گزارش تصویری؛شهید حاج علی محمدی پور انسانی نازپرورده نبود  | اخبار رفسنجان

به گزارش نذیر کرمان؛ سید محمد حسینی شامگاه دوشنبه در آئین اختتامیه کنگره ملی شهید عارف حاج علی محمدی پور که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله اظهار کرد: در زمانه ای که مردم نگاه سطحی به دنیا دارند شهدا با تکیه بر […]


به گزارش نذیر کرمان؛ سید محمد حسینی شامگاه دوشنبه در آئین اختتامیه کنگره ملی شهید عارف حاج علی محمدی پور که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله اظهار کرد: در زمانه ای که مردم نگاه سطحی به دنیا دارند شهدا با تکیه بر قران و معرفت قرآن نگاه به آخرت و زندگی جاودانه را داشتند و به جایگاه و آرمان با ارزش شهادت رسیدند.

وی افزود: مردم رفسنجان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرزندان برومند را تربیت و به انقلاب و اسلام تقدیم کردند که بررسی زندگی حاج علی محمدی پور نمونه آنهاست و نشان می دهد که رفسنجانی ها فرزندانی تربیت کردند که در صحنه بودند و علیه رژیم عراق به جبهه جنگ شتافتند.

حسینی بیان‌کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی که در سال ۱۳۸۴ در رفسنجان زندگی می کردند به روحیه مردم و فرهنگ شهادت گونه آن ها اشاره داشتند.

وی توصیه کرد: اهل دانش و عبادت وارد عرصه شوند و زندگی تک تک ستاره ها را (شهدا) بنگارند و با تولید محتوا سعی کنند در قشر جوان و نسل آینده الگوپذیری از شهدا را نهادینه کنند.

حسینی ادامه داد: شهید حاج علی محمدی پور اهل مطالعه و راز و نیاز با خدا و اهل سحرخیز و تهجر بود و دوران دفاع مقدس را به خوبی مدیریت کرد، او انسانی سختکوش بود و نازپرورده نبود.

وی تصریح کرد: حاج علی محمدی پور نسبت به دیگران معرفت و مودت داشت و سخنانش در جهت تقویت جبهه و رزمندگان چنان نرم و ساده و صمیمی بود که بر دلها می نشست، او متواضع بود و در زمانی که به مرخصی می‌آمد وایت های جبهه و جنگ را طوری سخنوری می کرد انگار نه انگار که خودش در جبهه نقش آفرینی می کند و از دیگر رزمنده ها سخن می گفت.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان هم در این آئین اظهار کرد:

حاج علی محمدی پور شخصیتی بسیار متفاوت بود او عصاره والدینی صبور و باایمان بود و در دامان آن ها بزرگ شد و تربیت یافت.

وی افزود: شهدا و رزمندگان در اوج سختی ها با روحیه مقاومت، جنگ را اداره می کردند با توکل بر خدا موفق هم شدند.

فداکار ادامه داد: حاج علی محمدی پور خلوص نیت، ایمان و توکل به خدا داشت و ذره ای وابستگی به دنیا نداشت، او مطیع امر امام و رهبری بود و تحمل سختی ها و مشقت ها را حاج علی داشت و از دیده شدن پرهیز داشت.

وی گفت: این شهید غرور و تکبر نداشت و ساده زیست بود.

در این آیین از برگزیدگان آثار ارسال شده به دبیرخانه شهید عارف حاج علی محمدی پور تقدیر به عمل آمد که به این شرح است:

مقام اول محور پژوهش در مقاله محسن ارسلان و حسن رنجبر، مقام دوم محور پژوهش در بخش مقاله زهرا غریب حسینی، مقام سوم پژوهش بخش مقالات حسین فتحی

مقام اول محور نویسندگی و شعر فاطمه سلیمانی پور، مقام دوم نویسندگی در بخش شعر فاطمه جعفر پور و زهرا رجبیان.

مقام اول نویسندگی در بخش داستان کتاب محمد قریشی،

مقام دوم نویسندگی در داستان کتاب طیبه شجاعی، مقام سوم نویسندگی داستان کتاب سید مهدی موسویان، مقام سوم بخش داستان کتاب طوبی زارع.

مقام اول محور رسانه محسن بهانی، مقام دوم محور رسانه رضا شکری، مقام سوم رسانه هنر فایزه عسکری صالح آباد.

گفتنی است ۷۱ اثر به دبیرخانه این کنگره ملی ارسال شده بود.

عکس از مژده عباسپور

انتهای پیام/

نوشته <span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>گزارش تصویری؛</span><br/>شهید حاج علی محمدی پور انسانی نازپرورده نبود  اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی نذیر کرمان رفسنجان پدیدار شد.

منبع: نذیر کرمان
?گزارش تصویری؛شهید حاج علی محمدی پور انسانی نازپرورده نبود  : اخبار استان کرمان – رفسنجان