گزارش| افزایش سرسام‌آور قیمت غذا در رستوران‌های کرمان

قیمت غذا در رستوران‌های کرمان افزایش زیادی داشته به طوری که بسیاری از خانواده‌ها توانایی صرف حتی یک وعده غذا در رستوران را نداشته و ترجیح می‌دهند این پول را صرف موارد ضروری‌تر کنند. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان ، گرانی مرغ، روغن، برنج و گوشت در کنار گرانی سایر […]

قیمت غذا در رستوران‌های کرمان افزایش زیادی داشته به طوری که بسیاری از خانواده‌ها توانایی صرف حتی یک وعده غذا در رستوران را نداشته و ترجیح می‌دهند این پول را صرف موارد ضروری‌تر کنند.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان ، گرانی مرغ، روغن، برنج و گوشت در کنار گرانی سایر اقلام تاثیر خود را بر قیمت‌ها و نرخ غذای رستوران‌های و بیرون‌برهای استان کرمان هم گداشته تا جایی که بسیاری از مردم از این افزایش قیمت‌ها گلایه دارند.

حسن محمدی با بیان اینکه قبلاً هفته‌ای یک مرتبه با خانواده برای خوردن غدا به رستوران می‌رفتیم، گفت: اما افزایش قیمت غذاها در رستوران‌ها و بیرون‌برهای شهر کرمان به اندازه‌ای افزایش داشته که خانواده چهار پنج نفره مجبور هستند برای صرف یک وعده غدا هزینه‌های سرسام‌اوری بپردازند.

مهدی علیزاده یکی دیگر از همشهریان نیز با اشاره به اینکه قیمت فست فودها و پیتزا و ساندویچ‌ها نیز افزایش زیادی داشته است، افزود: این موضوع باعث شده که تعداد دفعات استفاده از این غذاها به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها از نظر مالی توانایی صرف حتی یک وعده غذا در رستوران را ندارند، بیان کرد: از طرف دیگر به نظر می‌رسد که کیفیت غذاها هم کاهش داشته است.

از سوی دیگر رستوران داران و صاحبان تهیه غذاها و بیرون‌برها نیز از وضع موجود راضی نیستند و صاحب یکی از رستوران‌ بزرگ کرمان با بیان اینکه در سال‌های گذشته به خاطر شرایط کرونایی با تعطیلی و محدودیت پذیرش مشتری مواجه بودیم، گفت: گرانی مواد غذایی و تاثیر آن بر روی قیمت هر پرس غذا باعث شده که تعداد مشتریان ما تا اندازه زیادی کاهش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هیچ فروشنده‌ای علاقه ندارد که جنسش گران شود؛ چرا که وقتی قیمت غذا گران شود به تبع آن تعداد مشتری کم می‌شود، افزود: اگر مردم قدرت خرید نداشته باشند ترجیح می‌دهند درآمد خود را صرف موارد ضروری‌تر کنند.

وی به گرانی اقلامی مانند مرغ، روغن، برنج، حبوبات، رب و گوشت اشاره کرد و گفت: در کنار آن افزایش کرایه، دستمزد، بیمه و سایر هزینه‌ها را داشتیم و به‌طرز بی‌سابقه‌ای، شاهد کاهش مشتری در رستوران‌ها هستیم و تعرفه رستوران‌ها هم‌ افزایش یافته و درآمد ما کاهش زیادی داشته است.

قیمت‌گذاری‌های جدید رستوران‌ها در کرمان با نظارت کامل انجام می‌شود

ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره نظارت بر رستوران‌ها و بیرون‌برها اظهار داشت: دو هفته قبل در ارتباط با قیمت غذای رستوران‌ها و بیرون‌برها، مقرر شد رئیس اتحادیه مربوطه با هماهنگی کلیه اعضا برای همه رستوران‌های تحت نظر اتحادیه و همچنین تهیه غذای‌ها و بیرون‌برها قیمت‌های معینی را بر اساس آنالیز قیمت، کیفیت و حتی ارزش منطقه‌ای تعیین کند تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی با بیان اینکه مقرر شد که خود اتحادیه نسبت به تعیین قیمت‌ها اقدام کرده و این قیمت‌ها از طریق کمیسیون نظارت استان که مسئولیت آن به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و از همه دستگاه‌های متولی در آن عضو هستند پس از تایید در معرض دید مشتریان قرار گیرد، گفت: در صورتی که از این قیمت‌ها تخطی شود به عنوان گرانفروشی با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه در کنار آن موارد دیگری مانند مسائل بهداشتی و کیفی غذا نیز مورد رصد قرار می‌گیرد، افزود: همه واحدهای صنفی رستوران، بیرون بر و … موظف هستند نرخ نامه خود را در منظر دید مردم قرار داده و در صورت تخطی اتحادیه مربوطه باید این کار را دنبال کند.

وی ادامه داد: در صورتی که روسای اتحادیه در بحث قیمت‌گذاری تعلل کرده و یا قیمتی که توسط کمیسیون نظارت مصوب شده، اعمال نشود و اتحادیه مربوطه بر آن نظارت نکند، با روسای اتحادیه‌ها برخورد خواهد شد.

میری با بیان اینکه مقرر شده که اتحادیه‌ها بر اثر نظر تخصصی و کارشناسی خود قیمت‌گذاری را انجام دهند و مستنداتی هم داشته باشند، گفت: در صورتی که تبانی رئیس اتحادیه با اعضای آن احراز شود از طریق محاکم دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و شهرستان‌ها با آن رئیس اتحادیه از باب عدم رعایت مقررات و قوانین، تبانی و مواردی مانند ترک فعل برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنا بر این بود که برای هر رستوران یک قیمت با توجه به نوع و کیفیت غذای آن تعیین شود، افزود: بخشی از رستوران‌ها نیز زیر نظر میراث فرهنگی هستند که مقرر شد متولیان میراث در این زمینه ورود کرده و قیمت خود را درج کنند.

استفاده از کارت‌خوان‌های جدید در نانوایی‌های استان کرمان الزامی شد
برج میلاد میزبان جشنواره غذاهای محلی پایتخت تاریخ و تمدن ایران شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه این مهلت تا پایان هفته قبل بوده و از اول مرداد اجرایی شده است، ادامه داد: در حال حاضر گشت‌های مشترک ما، بازرسان اتحادیه‌ها و همچنین بازرسان صنعت، معدن و تجارت و حسب مورد بازرسان جهاد کشاورزی موظف هستند درج و اعمال قیمت‌های مصوب در رستوران‌ها و بیرون‌برها و … را کنترل کرده و در صورت مشاهده تخلف موارد را به تعزیرات حکومتی اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات هستیم و تخلفات باید توسط دستگاه‌های متولی احصا و کشف و برای رسیدگی به ما ارجا شود، گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ گزارشات خود را در ارتباط با تخلفات رستوران‌ها و بیرون‌برها چه در مناطق داخل شهر، چه بیرون شهر و حتی مناطق گردشگری اطلاع دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت به گزارشات آنها رسیدگی می‌شود، افزود: تیم‌های واکنش سریع نیز از روز شنبه در تعزیرات حکومتی مستقر شده و نمایندگانی از نهادهای مرتبط در آن حضور دارند.

میری با اشاره به اینکه این تیم‌ها حسب دستور معاونین استاندار و تصمیمات جلسات ستاد تنظیم بازار تشکیل شده تا بلافاصله به محض اینکه از طریق سامانه ۱۲۴ گزارشی اعلام شود، حسب مورد با دستگاه متولی سر صحنه حاضر شده و به تخلف اعلام شده رسیدگی شود، گفت: نتیجه آن نیز به گزارش دهنده اعلام می‌شود.

انتهای پیام/۵۱۱/




گزارش| افزایش سرسام‌آور قیمت غذا در رستوران‌های کرمان

منبع: تسنــیم
? گزارش| افزایش سرسام‌آور قیمت غذا در رستوران‌های کرمان