گزارش‌های مالی پالایشگاه‌های بورسی در سال ۱۴۰۳

به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از انرژی پرس، گزارش‌های مالی پالایشگاه‌های بورسی در سال ۱۴۰۳ مشخص کرد که سه پالایشگاه تبریز، تهران و اصفهان بهترین عملکرد را از نظر تولید و فروش از خود به ثبت رساندند. این گزارش کارنامه تولید و فروش ۶ پالایشگاه بورسی را در بهار سال ۱۴۰۳ بررسی و حجم […]


به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از انرژی پرس، گزارش‌های مالی پالایشگاه‌های بورسی در سال ۱۴۰۳ مشخص کرد که سه پالایشگاه تبریز، تهران و اصفهان بهترین عملکرد را از نظر تولید و فروش از خود به ثبت رساندند. این گزارش کارنامه تولید و فروش ۶ پالایشگاه بورسی را در بهار سال ۱۴۰۳ بررسی و حجم تولید و فروش آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده است.

در ابتدا باید گفت پالایشگاه‌های بورسی در بهار ۱۴۰۳ موفق به تولید ۱۷ میلیون و ۲۹۷ هزار مترمکعب از محصولات نفتی شده‌اند. مقایسه این عدد با مجموع حجم تولید پالایشگاه‌ها در بهار ۱۴۰۲ خبر از افزایش ۸.۴ درصدی این عدد می‌دهد. همچنین طبق مقایسه گزارش‌های مالی پالایشگاه‌ها، اصفهان در بهار بیشترین حجم تولید را به ثبت رسانده است.

بیشترین افزایش مقدار تولید در بهار

بررسی گزارش‌های مالی پالایشگاه‌های بورسی در بهار نشان می‌دهد، پالایشگاه تبریز در این مدت بهترین عملکرد را از نظر افزایش حجم تولید داشته است. به طوری که پالایشگاه تبریز (شبریز) در این دوره توانست حجم تولید خود را به یک میلیون و ۶۹۲ هزار مترمکعب برساند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ حدود ۶۳ درصد افزایش داشته است. گفتنی‌ست رقم تولید این شرکت در بهار سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون و ۳۶ هزار مترمکعب ثبت شده بود.

جایگاه دوم بیشترین افزایش حجم تولید به پالایشگاه تهران تعلق می‌گیرد. چرا که پالایش نفت تهران در بهار ۱۴۰۳ موفق به تولید سه میلیون و ۴۹۳ هزار مترمکعب از محصولات خود شده است. این عدد در مقایسه با تولید سه میلیون و ۲۱۲ هزار مترمکعبی شرکت در بهار ۱۴۰۲ حدود ۹ درصد افزایش داشته است.

همچنین پالایشگاه اصفهان و لاوان نیز دو پالایشگاه دیگری بودند که در بهار ۱۴۰۳ موفق به افزایش حجم تولید خود شده‌اند. به طوری که حجم تولید پالایش نفت اصفهان در بهار ۱۴۰۳ نسبت به بهار ۱۴۰۲ حدود ۵.۴ درصد و حجم تولید پالایشگاه لاوان ۵.۲ درصد افزایش داشته است.

بیشترین کاهش مقدار تولید در بهار

در طرف مقابل اما پالایشگاه شیراز در بهار ۱۴۰۳ با کاهش حجم تولید روبه‌رو شده است. به طوری که مقدار تولید پالایشگاه شیراز در بهار ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ با کاهش ۳.۷ درصدی به ۸۵۷ هزار مترمکعب رسیده است. گفتنی است این روند در زمستان نیز برای پالایش نفت شیراز دیده شده است.

پالایشگاه‌های بورسی

بیشترین افزایش حجم فروش در بهار

در سمت فروش نیز همین روند دیده شد و سه پالایشگاه تبریز، لاوان و تهران بیشترین افزایش مقدار فروش را از آن خود کرده‌اند. بررسی گزارش‌های مالی پالایشگاه‌های بورسی در بهار نشان می‌دهد، پالایش نفت تبریز با افزایش ۵۶.۷ درصدی مقدار فروش خود نسبت به بهار ۱۴۰۲ بیشترین افزایش مقدار فروش را میان رقبای نفتی خود به ثبت رسانده است.

همچنین پالایش نفت لاوان نیز دیگر شرکت پالایشی بود که توانست حجم فروش خود را حدود ۱۸ درصد بالا ببرد و جایگاه دوم این بخش را از آن خود کند. لازم به ذکر است سه پالایشگاه تهران و بندرعباس نیز در این دوره موفق به بالا بردن حجم فروش خود نسبت به بهار ۱۴۰۲ شده‌اند.

بیشترین کاهش حجم فروش در بهار

در طرف دیگر اما حجم فروش پالایشگاه شیراز با پیروی از حجم تولید شرکت در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته پایین آمده است. به طوری که حجم فروش پالایش نفت شیراز در بهار ۱۴۰۳ نسبت به بهار ۱۴۰۲ حدود ۰.۲ درصد پایین آمد و به ۸۱۲ هزار مترمکعب رسید.

پالایشگاه‌های بورسی

 

 


گزارش‌های مالی پالایشگاه‌های بورسی در سال ۱۴۰۳

منبع: اصلاحات نیوز
? گزارش‌های مالی پالایشگاه‌های بورسی در سال ۱۴۰۳