گرمای شدید در استان کرمان ادامه دارد

کرمان- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: تا انتهای هفته با استقرار توده هوای گرم و دماهای بالا، برای اکثر مناطق در استان کرمان تداوم گرما پیش بینی می شود. به گزارش نذیر کرمان، امین دریافر صبح شنبه با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی استان کرمان، اظهارکرد: طی هفته […]



کرمان- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: تا انتهای هفته با استقرار توده هوای گرم و دماهای بالا، برای اکثر مناطق در استان کرمان تداوم گرما پیش بینی می شود.

به گزارش نذیر کرمان، امین دریافر صبح شنبه با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی استان کرمان، اظهارکرد: طی هفته جاری وزش باد و گرد و خاک پدیده‌های غالب جوی در استان خواهند بود.

وی افزود: از امروز شنبه تا انتهای هفته با وزش باد نسبتاً شدید در استان و کویر مرکزی کشور، انتقال ریزگرد به استان را خواهیم داشت.

دریافر بیان کرد: بدنبال انتقال ریزگردها، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در سطح استان به ویژه برای مناطق شمال، شمال غربی، جنوبی و جنوب شرقی پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: روز دوشنبه بر سرعت وزش باد در مناطق یاد شده افزوده خواهد شد.

دریافر یادآور شد: همچنین امروز در برخی مناطق مرکزی، غربی و جنوب غربی به ویژه در ارتفاعات این مناطق، ضمن افزایش ابر، وقوع رگبار باران محتمل است.

وی تصریح کرد: به لحاظ دمایی نیز طی این مدت با استقرار توده هوای گرم، تداوم دماهای بالا و هوایی گرم برای اکثر مناطق پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان به دماهای ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته نیز اشاره و اظهار کرد: در این مدت سردترین ایستگاه استان، لاله زار با دمای ۱۵ درجه سانتی گراد بوده است.

دریافر افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، گرم‌ترین ایستگاه استان نیز شهداد با دمای ۴۹.۶ درجه سانتی گراد بوده است.

وی بیشینه دمای شهر کرمان در روز شنبه را ۴۱ و کمینه آن را ۲۵ درجه سانتی گراد اعلام کرد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان خاطرنشان کرد: صبح امروز ۶ مرداد ماه، شهداد با حداقل دمای ۳۷.۸ درجه سانتی گراد گرم‌ترین صبح را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشته است.

دریافر در پایان بیان کرد: شهداد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با حداکثر دمای ۴۹.۶ بعد از دلگان با دمای ۴۹.۷ درجه سانتی گراد، بالاترین دما را داشته است.

کد خبر ۶۱۷۷۷۱۴


گرمای شدید در استان کرمان ادامه دارد

منبع: مــهر
? گرمای شدید در استان کرمان ادامه دارد