کپی قدیمی‌ترین نسخۀ مثنوی معنوی در نمایشگاه کتاب

نذیر کرمان ـ گروه فرهنگ‌وهنر:مدیر سازمان کتابخانه‌ها و انتشارات استان قونیه ترکیه از عرضۀ نخستین کپی از قدیمی‌ترین نسخۀ «مثنوی معنوی مولانا» در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در  ketab.ir در حال برگزاری است.  عبدالستار یارار با اعلام […]

نذیر کرمان ـ گروه فرهنگ‌وهنر:مدیر سازمان کتابخانه‌ها و انتشارات استان قونیه ترکیه از عرضۀ نخستین کپی از قدیمی‌ترین نسخۀ «مثنوی معنوی مولانا» در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در  ketab.ir در حال برگزاری است.

 عبدالستار یارار با اعلام خبر عرضۀ نخستین کپی از قدیمی‌ترین نسخۀ مثنوی معنوی در این نمایشگاه گفت:«این نسخه در موزه قونیه نگهداری می‌شود. جناب مولانا انسان برجسته‌ای در کل تاریخ است. اثری از خود به جای گذاشته که جهانی است و ما هم نخستین چاپ عکسی آن را برای اولین‌بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و در کشوری فارسی‌زبان عرضه می‌کنیم».

وی با تاکید بر اینکه اصالت نسخه قدیمی در چاپ عکسی آن حفظ شده است،افزود:«سال جاری میلادی (۲۰۲۳) هفتصدوپنجاهمین سال وفات مولاناست و به این مناسبت هزار نسخه از این اثر را به چاپ رساندیم».

وی با بیان اینکه ما این نسخه از مثنوی معنوی را از یک ماه قبل در ترکیه آماده کردیم،اظهار کرد:«این اثر را برای فروش به این نمایشگاه نیاوردیم و هدف تجاری نداریم».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از دنیای اقتصاد،وی گفت:«نخستین عرضۀ این اثر را در این رویداد فرهنگی و در کشور فارسی‌زبان ایران که زبان مولانا نیز است به فال نیک می‌گیریم».

 وی اضافه کرد:«هزار نسخه از این اثر را به چاپ رسانده‌ایم». / الف




کپی قدیمی‌ترین نسخۀ مثنوی معنوی در نمایشگاه کتاب

منبع:خبر کرمان
?

کپی قدیمی‌ترین نسخۀ مثنوی معنوی در نمایشگاه کتاب

:اخبار استان کرمان – فرهنگ