کوشک باغ شاهزاده ماهان مرمت می‌شود | اخبار استان کرمان

مدیر پایگاه جهانی باغ شاهزاده ماهان از ابلاغ و تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت کوشک باغ شاهزاده خبر داد. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان؛ فوزیه فرحبخش اظهار کرد: از محل اعتبارات ملی مبلغ ۱۰ میلیارد ريال […]



مدیر پایگاه جهانی باغ شاهزاده ماهان از ابلاغ و تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت کوشک باغ شاهزاده خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان؛ فوزیه فرحبخش اظهار کرد: از محل اعتبارات ملی مبلغ ۱۰ میلیارد ريال برای ساماندهی و مرمت فضای داخلی باغ شاهزاده به ویژه کوشک اختصاص یافته است.

مدیر پایگاه جهانی باغ شاهزاده ماهان افزود: ابلاغ و تخصیص اعتبار مبلغ فوق انجام و پروژه در مرحله نشر آگهی مناقصه و واگذاری مرمت به پیمانکار دارای صلاحیت بوده و عمده عملیات پیش‌بینی شده در این فاز شامل مرمت و بهسازی نرده‌های چوبی و آجرفرش پشت‌بام کوشک اصلی باغ شاهزاده است.

وی خاطرنشان کرد: باغ شاهزاده ماهان یکی از ۹ باغ است که به‌عنوان باغ ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و قدمت این باغ مربوط به دوره قاجار و حاکم وقت کرمان عبدالحمید میرزا فرمان‌فرما ناصرالدوله است.

انتهای خبر/م
 


کوشک باغ شاهزاده ماهان مرمت می‌شود

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? کوشک باغ شاهزاده ماهان مرمت می‌شود