کودکان فلسیطنی در تاریخ جاودانه شدند | اخبار استان کرمان

به‌مناسبت روز جهانی کودک، تنی چند از فعالان رسانه کرمانی از اقتدار و ایستادگی کودکان فلسطین و غزه می‌گویند. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ هشتم اکتبر برابر با هفدهم مهرماه به‌نام روز جهانی کودک نام‌گذاری شده است. بنا بر مطالب منتشر شده در خصوص علت نام‌گذاری این روز آمده است که […]




به‌مناسبت روز جهانی کودک، تنی چند از فعالان رسانه کرمانی از اقتدار و ایستادگی کودکان فلسطین و غزه می‌گویند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ هشتم اکتبر برابر با هفدهم مهرماه به‌نام روز جهانی کودک نام‌گذاری شده است. بنا بر مطالب منتشر شده در خصوص علت نام‌گذاری این روز آمده است که در ۱۶ مهر ماه، سال ۱۹۸۶ در مدرسه آتاتوری در نیویورک دو تن از دانش‌آموزان ۹ ساله با نگارش نامه‌ای از همه بچه‌های دنیا خواستند که با هم روزی را به صلح اختصاص دهند و این مسئله بهانه‌ای برای نام‌گذاری روز جهانی کودک شد.

این روزها کودکان فلسطینی و لبنانی شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند. کودکانی که دوران کودکی خود را با جنگ، شهادت و خون تجربه می‌کنند و شاهد و ناظر به‌شهادت رسیدن کودکان دیگر و حتی خانواده‌های خود هستند.

کودکان امروز غزه و لبنان یک‌شبه بزرگ شدند و درس ایستادگی، مقاومت و پایداری را نه‌تنها به مسلمانان بلکه به جهانیان دادند. کودکانی که بازی این روزهای‌شان با بازی‌های کودکان ما متفاوت است. «شهید بازی» بازی امروز کودکان غزه، فلسطین و لبنان است. کودکی آن‌ها بین ساختمان‌های تخریب‌شده اما با پرچم‌های منقش به نام ائمه معصومین علیهم‌السلام می‌گذرد.

کودکانی که پرچم‌دار نماد مقاومت هستند

امینی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ در پاسخ به این سوال که اگر شما در کنار کودکان فلسطینی و لبنانی بودین چه مطلبی را به‌عنوان روز جهانی کودک به آنان می‌‌گفتید؟ گفت: همیشه عده‌ای منفعت‌طلب هستند که با جنگ به‌دنبال تأمین منافع خود هستند و کودکان برای آن‌ها مهم نیستند پس شما در بازی‌های کودکانه خود از خدا بخواهید که این جنایتکاران زودتر از بین بروند.

این فعال رسانه‌ کرمانی ابراز کرد: طی یک سال گذشته هزاران کودک و زن بی‎دفاع شهید شده و این رژیم کودک‌کش جنایت وحشتناکی را انجام داده است و این کودکان با این همه غم یک‌شبه بزرگ و آنان خود نمادی از مقاومت شده‌اند.

ژیلا حبیبیان در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ در پاسخ به این سوال که اگر شما در کنار کودکان فلسطینی و لبنانی بودین چه مطلبی را به‌عنوان روز جهانی کودک به آنان می‌‌گفتید؟ اظهار کرد: روز جهانی کودک را به تو فرزندم که کودکی نکرده‌ا، به تو که جرم‌ات دفاع از سرزمین مادری‌ات است و اجازه نمی‌دهی به آنان که سرزمین‌ات را غصب کرده‌اند، تو را از سرزمین‌ات بیرون کنند، تبریک می‌گویم.

کودکان فلسیطنی در تاریخ جاودانه شدند

این فعال رسانه کرمانی افزود: روز جهانی کودک از آن کودکانی است که مقاومت کردند و با آن‌ که کودک هستند درس‌های بزرگی به همه مدعیان آموختند. من به شخصه اعتراف می‌کنم که کودکان فلسطینی در تاریخ جاودانه شده و هستند و ما از آن‌ها جامانده‌ایم.

وی عنوان کرد: کودکان فلسطینی در دفاع از سرزمین مادری خود موفق بودند، آنان سخت‌ترین شرایط را تحمل می‌کنند تا دشمن جرات نکند با این ترفندی که در پیش گرفته به سرزمین آن‌ها و به سرزمین‌های دیگر تسلط پیدا کنند. رژیم صهیونیستی فکر کرده بود با بمباران کودکان موضوع فلسطینی‌ها به فراموشی سپرده می‌شود اما غافل از این بودند که آن‌ها در تاریخ جاودانه شدند.

محمدنعیم رستمی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ در پاسخ به این سوال که اگر شما در کنار کودکان فلسطینی و لبنانی بودین چه مطلبی را به‌عنوان روز جهانی کودک به آنان می‌‌گفتید؟ گفت: سلام بر کودکانی که روزگارشان را در میان آوارها گذراندن اما ایستادند تا انسانیت در جهان پایدار بماند. سلام بر موشک‌هایی که نورشان تاریکی شب را شکافت تا دل‌های سیاه دشمنان را بلرزاند.

کودکان فلسطینی بی‌اعتباری سازمان‌های بین‌المللی را ثابت کردند

این فعال رسانه کرمانی ادامه داد: کودکان معصوم‌ترین موجودات روی کره خاکی هستند. آن‌ها با سادگی دنیا را می‌بینند
بازی و قهر می‌کنند اما جنگ و گلوله‌های داغ هیچ جایی در دنیا آنان ندارد.

وی با بیان اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی طی یک سال اخیر در فلسطین، غزه و لبنان و ضمن اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: قدرتمندان دنیا با بی‌توجهی به کودکان، طی یک سال اخیر اجازه می‌دهند هزاران کودک با ترس زندگی کنند و خون این موجودات معصوم و بی‌گناه بر زمین ریخته شود.

رستمی خاطرنشان کرد: کودکان با ایستادگی خود و دست‌های معصوم‌شان بی‌اعتباری و ناتوانی سازمان‌های به اصطلاح بین‌المللی را اثبات کردند.

انتهای خبر/م


کودکان فلسیطنی در تاریخ جاودانه شدند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? کودکان فلسیطنی در تاریخ جاودانه شدند