کودکان سندروم داون در سیرجان پلیس شدند

کرمان -فت فتو- ۳۰ نفر از کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری سندروم داون که آرزوی پلیس شدن داشتند در سیرجان کرمان طی مراسمی روز دوشنبه لباس پلیس پوشیدند و در کنار فرمانده و ماموران نیروی انتظامی و نیز مسئولان ارتش مستقر در منطقه به عنوان همیار پلیس ایفای نقش کردند. به گزارش خبرنگار فت […]

کرمان -فت فتو- ۳۰ نفر از کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری سندروم داون که آرزوی پلیس شدن داشتند در سیرجان کرمان طی مراسمی روز دوشنبه لباس پلیس پوشیدند و در کنار فرمانده و ماموران نیروی انتظامی و نیز مسئولان ارتش مستقر در منطقه به عنوان همیار پلیس ایفای نقش کردند.

به گزارش خبرنگار فت فتو این کودکان و نوجوانان پس از بازدید از مرکز نظارت تصویری پلیس شهرستان سیرجان در غرب مرکز استان کرمان به طور عملی سوار بر خودرو های پلیس شدند و با گشت زنی در سطح شهر، ساعت هایی پلیس شهر بودند.

فرمانده انتظامی سیرجان در این مراسم و در جمع کودکان سندروم داون با تاکید بر اینکه برای این کودکان باید اهمیت قائل شویم گفت: این افراد نیازمند حمایت های اجتماعی هستند و همه دستگاه های اجرایی باید در برابر حقوق کودکان سندرومی  احساس مسئولیت کنند.

سرهنگ مرتضی امیر سبتکی افزود: برحسب وظیفه دینی و اجتماعی گفت و گوهای صمیمانه با کودکان سندروم داشتیم و دیدیم که آنان نیز چهره ای زیبا، مهربان و پر توان از پلیس در ذهن خلاق خود داشتند، دلشان می خواست پلیس شوند و آدم هایی که دیگران را اذیت می کنند را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی سیرجان بیان کرد : حمایت عاطفی، همیاری و پاسخ به احساس زیبای کودکان سندرومی باعث شد تا با مجموعه فرماندهی و همکاران مان برنامه ریزی کنیم  این کودکان یک روز پلیس باشند و به طور عملی با کار پلیس آشنا شوند.

سرهنگ امیر سبتکی عنوان کرد: پلیسی شغلی است پر از فراز و نشیب، چالش، هیجان و لذت و شاید همین ویژگی هاست که باعث شده خیلی از پسر بچه ها از همان دوران کودکی آرزو کنند که پلیس شوند.

این مقام انتظامی در ادامه آموزش و آگاه‌سازی کودکان نسبت به نظم و انضباط اجتماعی و رعایت  قوانین و مقررات، قانون مداری، احترام به قانون و نهادینه شدن آن در فکر و رفتار کودکان را یک امر مهم و ضروری برای بقای جامعه دانست.

فرمانده انتظامی سیرجان با اشاره به اینکه انسان برای زندگی اجتماعی خویش نیازمند امنیت جسمی، روحی، اقتصادی و اجتماعی است، افزود: کودکان‏ سندرومی نیز که پایه و اساس رشد جسمی، عقلی و اجتماعی آنان از همان سال‌های نخست زندگی آغاز می‌شود با توجه به وضعیت ‏خاص جسمی و روحی، نیاز به حمایت‌ها و مراقبت‌های ویژه‌ای دارند.

وی بر اجرای برنامه های آموزشی و مشارکتی، هنری و ورزشی برای آشنایی با حقوق کودکان سندروم و تکالیفی که نسبت به آنان برعهده داریم تاکید کرد.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.




کودکان سندروم داون در سیرجان پلیس شدند

منبع: ایرنـا
? کودکان سندروم داون در سیرجان پلیس شدند