کوتاهی زیادی در توسعۀ صنعت مس صورت گرفته است

فت فتو ـ گروه اقتصاد: استاندار کرمان در مراسم تجلیل از صنعت‌گران و معدن‌کاران نمونه با انتقاد از عدم توسعۀ کافی صنعت مس در استان گفت:«صنایع فولادی استان در ۱۰ سال اخیر پیشرفت خوبی داشتند،مس اما همچنان در تولید کاتد در یک میزان مشخص،مانده است». محمدمهدی فداکار افزود:«کوتاهی زیادی در توسعۀ مس صورت گرفته و […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد: استاندار کرمان در مراسم تجلیل از صنعت‌گران و معدن‌کاران نمونه با انتقاد از عدم توسعۀ کافی صنعت مس در استان گفت:«صنایع فولادی استان در ۱۰ سال اخیر پیشرفت خوبی داشتند،مس اما همچنان در تولید کاتد در یک میزان مشخص،مانده است».

محمدمهدی فداکار افزود:«کوتاهی زیادی در توسعۀ مس صورت گرفته و بعد از تولید کاتد،تنها حمل‌ونقل را داریم».

وی با بیان اینکه مس سال‌ها عدم توسعه داشته است،ادامه داد:«چه کسی باید این خیانت را جواب بدهد؟ به نظرم همان تیمی که این کارها را در استان انجام ندادند».

وی با تاکید بر توسعۀ صنعت مس در استان و افزایش تولید و اشتغال بیان کرد:«شرکت مس منطقه ویژه اقتصادی دارد و باید مشخص کند که چه‌قدر صنایع پایین‌دستی می‌تواند ایجاد کند؟ اگر مس به میزان مثلا ۱۰ هزار میلیارد در صنایع پایین‌دستی سرمایه‌گذاری کند،مردم هم به اعتبار شرکت پای کار می‌آیند».

به گزارش خبرنگار فت فتو،وی ۲۸ مهرماه در بخش دیگری از اظهارات خود،با بیان اینکه کرمان استانی معدنی است و صنایع آن عمدتا معدن‌پایه است،اظهار کرد:«بسیاری از بخش‌های دیگر استان دچار غفلت و آسیب شده است. هرجا می‌رویم صحبت از مس و فولاد و گل‌گهر است و بخش‌هایی مثل گردشگری مورد غفلت قرار گرفته است».

وی افزود:«عدم توازن را در استان شاهدیم. در کنار معادن بزرگ،به تناسب ظرفیت و نیاز،صنایع کافی شکل نگرفته و معادن مثل تک درختی در کویر شده‌اند».

وی ادامه داد:«در استان کرمان،بیش از ۳۰ درصد اشتغال معدن کشور را داریم که می‌تواند به ۱۰ برابر افزایش یابد که لازمۀ آن ایجاد توسعه در کنار صنایع فعلی است».

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:«شرکت‌های معدنی بزرگ استان سرمایه‌گذاری کردند و شرکتی بزرگ با محوریت اکتشاف در حال تشکیل است».

استاندار کرمان افزود:«خبر خوب اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته،روز شنبه ۳۰ مهرماه پروژه‌ای در استان کلنگ‌زنی می‌شود که سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومانی در حوزۀ ساخت پنل‌های خورشیدی است. بخش خصوصی با کمک بانک ملی این پروژه را اجرا می‌کند».

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی شرکت‌های معدنی برای بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد:«با توجه به افزایش قیمت انرژی به ویژه برق،اگر شرکت‌ها از این ظرفیت‌ها استفاده نکنند،گرفتار خواهند شد. به خصوص اینکه استان کرمان شرایط بسیاری خوبی برای تولید برق خورشیدی دارد». / الف




کوتاهی زیادی در توسعۀ صنعت مس صورت گرفته است

منبع:خبر کرمان
?

کوتاهی زیادی در توسعۀ صنعت مس صورت گرفته است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی