کوتاهی در جذب اسناد خزانه از سوی دستگاه‌ها قابل قبول نیست

فردای کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مدیران استان باید به هر طریقی اعتبارات اختصاص یافته به دستگاه‌ها را جذب کنند،ادامه داد:«مدیران استان اجازه ندهند این اعتبارات از استان برگردد و دستگاه‌هایی که تاکنون جذب اعتبار نداشته‌اند باید سریع‌تر اقدام کرده تا به نفع استان کار شود». محمدمهدی فداکار با بیان […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مدیران استان باید به هر طریقی اعتبارات اختصاص یافته به دستگاه‌ها را جذب کنند،ادامه داد:«مدیران استان اجازه ندهند این اعتبارات از استان برگردد و دستگاه‌هایی که تاکنون جذب اعتبار نداشته‌اند باید سریعتر اقدام کرده تا به نفع استان کار شود».

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه جذب اسناد خزانه باید در اولویت دستگاه‌های استان قرار گیرد و به هر شکلی که امکان دارد این اسناد جذب شود،افزود:«جذب اسناد خزانه یک روش تامین منابع مالی و جذب اعتبار برای استان بوده و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست».

به گزارش فردای کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،وی در جلسۀ شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به موضوع تامین مالی طرح‌های انتقال آب استان اظهار کرد:«شرکت آب منطقه‌ای برای خط انتقال آب شرب از خلیج‌فارس که از رفسنجان به کرمان می‌آید،می‌تواند از این ظرفیت اسناد خزانه استفاده کند و حتماً باید پیگیری شود».

استاندار کرمان با بیان اینکه جذب اسناد خزانه سخت بوده اما یک ظرفیت بودجه‌ای است که مدیران باید برای جذب آن تلاش کنند،افزود:«دو نکتۀ «جذب اعتبارات» و «بودجه» معیار ارزیابی دستگاه‌هاست که نشان می‌دهد یک ریال اعتبار هم برای استان کرمان اهمیت دارد و حتماً باید جذب شود».

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی که کوتاهی کنند حتماً در ارزیابی دستگاه‌ها لحاظ شده و به مدیران بالادستی در وزارتخانه نیز گزارش مکتوب ارسال خواهد شد،گفت:«عدم جذب اسناد خزانه یک ضعف جدی برای مدیر دستگاه خواهد بود».

فداکار با بیان اینکه دلیل عدم جذب اسناد خزانه توسط دستگاه‌های اجرایی استان کرمان باید مشخص شود،اظهار کرد:«دستگاه‌هایی که هنوز اسناد خزانه را جذب نکردند باید گزارش دلایل عدم جذب اسناد خزانه را ارائه کنند».

وی در ارتباط با نرخ رشد اقتصادی و تاثیر آن بر رفاه جوامع گفت:«بخشی از ۴ درصد از رشد اقتصادی استان کرمان در خدمت رفاه مردم این خطه نبوده و باید علت این موضوع موشکافی شود».

فداکار همچنین تاکید کرد:«شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان موظف است حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز بعد از ابلاغ  و  در چارچوب اهداف و خط مشی‌های ابلاغی سازمان،اعتبارات را به دستگاه‌ها توزیع کند». /پ




کوتاهی در جذب اسناد خزانه از سوی دستگاه‌ها قابل قبول نیست

منبع:خبر کرمان
?

کوتاهی در جذب اسناد خزانه از سوی دستگاه‌ها قابل قبول نیست

:اخبار استان کرمان – اقتصادی