کنترل باغات پسته با هلی‌شات در زرند | اخبار استان کرمان

دادستان زرند ضمن رضایت‌بخش دانستن اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته، از صدور مجوز کنترل باغات شهرستان از طریق هلی‌شات خبر داد. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری‌ تحلیلی «راه‌آرمان»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برداشت محصول پسته در شهرستان زرند، رضا یعقوبی گفت: از مردادماه که اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در […]




دادستان زرند ضمن رضایت‌بخش دانستن اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته، از صدور مجوز کنترل باغات شهرستان از طریق هلی‌شات خبر داد.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری‌ تحلیلی «راه‌آرمان»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برداشت محصول پسته در شهرستان زرند، رضا یعقوبی گفت: از مردادماه که اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در دستور کار دادسرای شهرستان قرار گرفت، اقدامات بسیاری به صورت مرحله به مرحله انجام شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ساماندهی نگهبانان، حذف اراذل و اوباش با لزوم اخذ گواهی عدم‌سوءپیشینه و قُرُق باغات به‌منظور اعمال نظارت بر ورود و خروج افراد، اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: مصوبه دیگر شورای پیشگیری از وقوع جرم، کنترل اراضی به صورت محسوس و نامحسوس بود که مطابق آن بازدید‌هایی به صورت مستمر و سرزده با صدور ۱۵۰ کارت شناسایی برای معتمدین محلی به‌عنوان نماینده دادستان و نیز نیروی‌انتظامی و سپاه در ساعت مختلف شبانه‌روز در حال انجام است و گزارش اقدامات روزانه به دادسرای شهرستان اعلام می‌شود.

یعقوبی به بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در کنترل اراضی اشاره کرد و افزود: استفاده از هلی‌شات و در واقع تصویربرداری هوایی از منطقه جهت کنترل محدوده اجرای طرح، برنامه ویژه‌ای است که با صدور مجوز لازم در دست اقدام بوده و بهره‌مندی از آن با توجه به وسعت مناطق تحت کشت پسته شهرستان، می‌تواند با کاهش هزینه‌ها، افزایش دید و قدرت تشخیص چهره، تاثیر بالایی در موفقیت طرح و کشف سرقت و شناسایی سارقان داشته باشد.

دادستان زرند با بیان اینکه روز به روز عرصه برای قدرت‌نمایی اراذل و سارقان جهت انجام سرقت تنگ‌تر خواهد شد، گفت: به طور قطع سارقانی که در محدوده اجرای طرح دستگیر شوند تا پایان فصل برداشت پسته در بازداشت به سر می‌برند و با توجه به اصلاح قانون و غیرقابل گذشت شدن جرم سرقت امکان صدور آرای بازدارنده توسط قضات محترم فراهم شده است تا برخورد قاطعی با سارقان حرفه‌ای انجام پذیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

انتهای خبر/ زرند


کنترل باغات پسته با هلی‌شات در زرند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? کنترل باغات پسته با هلی‌شات در زرند