کمک لنز نانوساختار به یادگیری ماشینی

دانشمندان موفق به تولید لنزهای تخت نانوساختار شدند. این لنزها نانویی به سیستم‌های یادگیری ماشینی کمک می‌کنند تا دید بهتری داشته باشند؛ وضوح دید به کاهش مصرف انرژی در آن‌ها کمک می‌کند. به گزارش نذیر کرمان؛ این لنز مسطح در دانشگاه وندربیلت ساخته شده که می‌تواند جایگزین اپتیک‌های تصویربرداری رایج در کاربرد‌های بینایی ماشین شود […]


دانشمندان موفق به تولید لنزهای تخت نانوساختار شدند. این لنزها نانویی به سیستم‌های یادگیری ماشینی کمک می‌کنند تا دید بهتری داشته باشند؛ وضوح دید به کاهش مصرف انرژی در آن‌ها کمک می‌کند.

به گزارش نذیر کرمان؛ این لنز مسطح در دانشگاه وندربیلت ساخته شده که می‌تواند جایگزین اپتیک‌های تصویربرداری رایج در کاربرد‌های بینایی ماشین شود و تصاویری با سرعت بالاتر و مصرف انرژی کمتر را مقدور سازد.

این نانوساختار در مواد مورد استفاده در لنز موجب می‌شود تا ضخامت لنز کاهش یابد و پردازش جلویی را با سادگی بیشتری امکان‌پذیر کند. این لنز به گونه‌ای طراحی شده که با پشتوانه دیجیتال کار کنند تا عملیات محاسباتی پرهزینه را به اپتیک‌های پرسرعت و کم مصرف تبدیل کنند. تصاویر تولید شده دارای کاربرد‌های بالقوه گسترده‌ای در سیستم‌های امنیتی، کاربرد‌های پزشکی و صنایع دولتی و دفاعی هستند.

جیسون ولنتاین پروفسور مهندسی مکانیک و معاون مؤسسه علوم و مهندسی نانومقیاس این دانشگاه نتایج یافته‌های خود را در نشریه Nature Nanotechnology منتشر شده کرده است.

نویسندگان این مقاله معتقداند که معماری این لنز به گونه‌ای است که می‌تواند شکاف بین دنیای طبیعی و سیستم‌های دیجیتال را پر کند. به لطف فشرده بودن این سامانه، سرعت بالا و مصرف انرژی کم، رویکرد این تیم می‌تواند طیف وسیعی از کاربرد‌ها را در بخش هوش مصنوعی، امنیت اطلاعات و بینایی ماشین ارائه کند.

این سامانه با بهینه‌سازی دو لنز شبه‌سطحی طراحی شده است که اطلاعات را رمزگذاری کرده و برای کار مشخصی آماده می‌کند. از این لنز نانوساختار دو نسخه مختلف آماده شده که برای دو کار کاملا متفاوت در نظر گرفته شده است. این شبه تصویرگر دقت ۹۸٫۶ درصد را در خوانش اعدادی که با دست نوشته شده و دقت ۸۸٫۸ درصد را در ثبت تصاویر لباس‌ها نشان می‌دهد.

انتهای پیام/


کمک لنز نانوساختار به یادگیری ماشینی

منبع: بــرنا
? کمک لنز نانوساختار به یادگیری ماشینی