کمپین‌ «پسته را ارزان نمی‌فروشیم» برای صنعت پسته خطرناک است | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: فرماندار رفسنجان گفت:«معدود افرادی در فضای مجازی کمپین‌هایی با عنوان پسته را ارزان نمی‌فروشیم راه انداختند و اکثر مردم هم در گروه‌های مختلف این کمپین‌ها را می‌بینند و پسته را به بازار عرضه نمی‌کنند و این عدم عرضه،خطر جدی برای صنعت پسته است». حسین رضایی ۱۴ مهرماه در نشست تخصصی […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: فرماندار رفسنجان گفت:«معدود افرادی در فضای مجازی کمپین‌هایی با عنوان پسته را ارزان نمی‌فروشیم راه انداختند و اکثر مردم هم در گروه‌های مختلف این کمپین‌ها را می‌بینند و پسته را به بازار عرضه نمی‌کنند و این عدم عرضه،خطر جدی برای صنعت پسته است».

حسین رضایی ۱۴ مهرماه در نشست تخصصی صادرات پسته در رفسنجان اظهار کرد:«پیش‌بینی انجمن پسته ایران برای محصول سال‌جاری ۱۹۰ هزار تن بوده که در آبان‌ماه مجدد این آمار به‌روزرسانی شده و میزان تولید پسته اعلام خواهد شد».

وی افزود:«امسال نسبت به سال قبل میزان کال‌چینی افزایش پیدا کرده و در رفسنجان حدود ۵۰۰۰ هکتار کال‌چینی داشتیم که جزو آمار تولید مغز سبز به شمار می‌آید».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از ایسنا کرمان،رضایی در ادامه بیان کرد:«طبق آمار انجمن پسته ایران از ابتدای مهر تا پایان مردادماه،معادل ۱۴۸ هزار تن پسته خشک در پوست به مصرف رسیده است».

وی توضیح داد:«از این میزان ۲۳ هزار تن پسته در داخل ایران مصرف شده و ۱۲۵ هزار تن آن صادر شده است».

وی یادآور شد:«طبق برآوردها باید ۲۰ هزار تن پسته داشته باشیم».

رضایی خاطرنشان کرد:«به نظر می‌رسد که خرده‌مالکان به دلیل هزینه‌ها،در همان ۶ ماه ابتدای سال پسته خود را می‌فروشند و این میزان ماندۀ پسته انبارها،در اختیار کسانی است که به پول آن نیاز ندارند و آن را عرضه نمی‌کنند».

فرماندار رفسنجان همچنین افزود:«کارشناسان جهاد کشاورزی رفسنجان در پایان تیرماه امسال میانگین درصد پوکی محصول را ۲۰ درصد اعلام کردند که به دلیل گرمای هوا در مردادماه به نظر می‌رسد میزان پوکی افزایش یافته و حدود ۳۰ درصد خواهد بود».

وی در پایان گفت:«در رابطه با صادرات هم آنچه مسلم است همۀ اجزای صادرات دست بخش خصوصی نیست. شاید با تشکیل ستاد عالی پسته در وزارت جهاد کشاورزی همۀ دست‌اندرکاران اعم از بانک مرکزی،سازمان حفظ نباتات،استاندارد،سازمان توسعه تجارت و … در یک مکان جمع شده و بتوانیم اهمیت پسته را نشان دهیم تا تصمیم درست بگیرند». /پ




کمپین‌ «پسته را ارزان نمی‌فروشیم» برای صنعت پسته خطرناک است

منبع:خبر کرمان
?کمپین‌ «پسته را ارزان نمی‌فروشیم» برای صنعت پسته خطرناک است :اخبار استان کرمان – اقتصادی