کمبود شدید نیروی محیط‌بان در رفسنجان

نذیر کرمان/کرمان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رفسنجان با بیان این‌که این شهرستان با کمبود نیروی محیط‌بان مواجه است، گفت: در حالی که وسعت مناطق تحت پوشش در شهرستان زیاد است اما تنها سه نفر محیط‌بان در شهرستان رفسنجان وجود دارد. حسین آخوندی در گفت‌وگو با نذیر کرمان با تبریک روز ملی محیط بان اظهار […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رفسنجان با بیان این‌که این شهرستان با کمبود نیروی محیط‌بان مواجه است، گفت: در حالی که وسعت مناطق تحت پوشش در شهرستان زیاد است اما تنها سه نفر محیط‌بان در شهرستان رفسنجان وجود دارد.

حسین آخوندی در گفت‌وگو با نذیر کرمان با تبریک روز ملی محیط بان اظهار کرد: در شهرستان رفسنجان پاسگاه مستقل برای محیط‌بانان وجود ندارد و تمام حوزه شهرستان را پوشش می‌دهند.

وی بیان کرد: در حال حاضر منطقه شکار ممنوع نوذرهنگ، قرق منصورآباد، قسمتی از منطقه حفاظت‌شده سعدی، قسمتی از منطقه حفاظت‌شده بیدوئیه و بخشی از منطقه شکار ممنوع شهربابک تحت پوشش محیط‌بانان رفسنجان قرار دارد.

آخوندی با بیان این‌که این شهرستان با کمبود نیروی محیط‌بان مواجه است، افزود: در حالی که وسعت مناطق تحت پوشش در شهرستان زیاد است اما تنها سه نفر محیط‌بان در شهرستان رفسنجان وجود دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رفسنجان تصریح کرد: در سال گذشته هشت مورد تخلف در مناطق حفاظت‌شده و قرق شهرستان رفسنجان کشف و در این رابطه 11 شکارچی متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

آخوندی هم‌چنین در رابطه با تهدید جانی علیه محیط‌بانان شهرستان در سال گذشته و امسال نیز گفت: تهدید به‌صورت کلی وجود دارد و در مناطق حفاظت‌شده به‌علت مسلح بودن متخلفان، این تهدید بالقوه است اما خوشبختانه خطر و تهدید جانی در این خصوص در رفسنجان نداشتیم.

انتهای پیام

[ad_1]

[ad_2]

کمبود شدید نیروی محیط‌بان در رفسنجان

منبع: ایـسنا
? کمبود شدید نیروی محیط‌بان در رفسنجان