کمبود انواع انسولین‌های قلمی در کرمان

معاون غذا و دارو علوم پزشکی کرمان، با اشاره به کمبود انواع انسولین‌های قلمی در کرمان، گفت: کشور در این شرایط قادر به تأمین انسولین قلمی نیست. – اخبار استانها – به گزارش نذیر کرمان از کرمان، علی اسدی‌پور صبح امروز در نشست خبری با خبرگزاری‌های استان کرمان با بیان اینکه با کمبود انواع انسولین‌های […]

معاون غذا و دارو علوم پزشکی کرمان، با اشاره به کمبود انواع انسولین‌های قلمی در کرمان، گفت: کشور در این شرایط قادر به تأمین انسولین قلمی نیست.

– اخبار استانها –

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، علی اسدی‌پور صبح امروز در نشست خبری با خبرگزاری‌های استان کرمان با بیان اینکه با کمبود انواع انسولین‌های قلمی روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: این کمبود به دلیل آن است که انسولین‌های قلمی عمدتاً از یکی از شرکت‌های دانمارکی تهیه می‌شد که این شرکت خط تولید خود را تغییر داده و یک انسولین جدید تولید می‌کند، به همین دلیل به میزان درخواستی انسولین تحویل نداده است.

وی با اشاره به اینکه شاید هنوز بدن مردم به این انسولین جدید عادت نداشته و واکنش مناسب را نشان نداده است که به مرور باید برطرف شود، گفت: انواع دیگر انسولین در داروخانه‌ها موجود است و مردم باید از سایر انواع آن استفاده کنند، چرا که کشور در این شرایط قادر به تأمین انسولین قلمی نیست.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با بیان اینکه بیماران عزیز دیابتی اگر رژیم غذایی را رعایت کنند و ورزش و تحرک داشته باشند، درصد بالایی از آنها اصلاً نیازی به انسولین در آینده پیدا نخواهند کرد، افزود: مردم باید به این روش تا کنار گذاشتن کامل انسولین پیش بروند.

وی با اشاره به اینکه در بحث شیرخشک نیز در برخی برندها کمبود داشتیم، بیان کرد: دلیل آن همین خط تولید کارخانه‌ها است که به‌زودی مشکل آن برطرف می‌شود.

اسدی‌پور با بیان اینکه معاونت غذا و دارو پنج اداره مستقل دارد، گفت: ساختمان جدید آزمایشگاه معاونت غذا و داروی استان به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و برخی تجهیزات آن ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد داروخانه‌ها از ۲۳۰ عدد به ۳۵۰ داروخانه در سطح استان کرمان رسیده است، افزود: وظیفه معاونت غذا و دارو نظارت بر عملکرد آنها است و سامانه‌هایی برای نظارت هوشمند داروخانه‌ها راه‌اندازی شده که از آنها استفاده می‌شود.

رضا رخشان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان، نیز در این نشست با بیان اینکه ساختمان جدید اورژانس بیمارستان افضلی‌پور احداث می‌شود، اظهار داشت: جانمایی زمین انجام شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده که توسط خیر ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان بافت بازسازی شده است، ادامه داد: اورژانس بیمارستان راور نیز توسط یکی از خیرین احداث و تجهیز شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با بیان اینکه در سال گذشته هزار و ۴۵۴ مورد زایمان طبیعی و بی‌درد داشتیم که هر ساله این آمار رصد می‌شود، افزود: کاشت حلزون به صورت رایگان برای افراد با سن زیر هفت سال در کرمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بین ۵۰ تا ۶۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان را اتباع خارجی اشغال کردند که بعضاً هزینه درمان آنها هم پرداخت نمی‌شود، گفت: بیمار که به بیمارستان مراجعه می‌کند موظف به خدمت‌رسانی هستیم، اما هزینه درمان آنها تامین نمی‌شود.

انتهای پیام/۵۱۱/




کمبود انواع انسولین‌های قلمی در کرمان

منبع: تسنــیم
? کمبود انواع انسولین‌های قلمی در کرمان