کمبود آب شهر کرمان باید با پروژۀ خلیج‌فارس جبران شود | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان دربارۀ مشکلات افت فشار و قطعی آب در برخی مناطق شهر کرمان گفت:«سال گذشته ۲۵.۳ درصد آب بدون درآمد در شهر کرمان وجود داشت که حدود ۱۰.۵ درصد از این میزان مربوط به پرت و نشت شبکه و مابقی ناشی از انشعاب غیرمجاز […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان دربارۀ مشکلات افت فشار و قطعی آب در برخی مناطق شهر کرمان گفت:«سال گذشته ۲۵.۳ درصد آب بدون درآمد در شهر کرمان وجود داشت که حدود ۱۰.۵ درصد از این میزان مربوط به پرت و نشت شبکه و مابقی ناشی از انشعاب غیرمجاز است».

حمیدرضا فروغی افزود:«شهر کرمان حدود یکهزار لیتر کمبود آب داشت و امسال با اضافه کردن یکسری چاه،حدود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب به شبکه اضافه کردیم اما همچنان حدود ۷۰۰ لیتر کمبود داریم که این کمبود قرار بود با پروژۀ انتقال آب خلیج‌فارس جبران شود اما این آب هنوز به کرمان نرسیده است».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،وی با بیان اینکه ما در جنگ کم‌آبی قرار داریم بیان کرد:«سعی ما بر این است که آدرس‌های کرمان را به‌صورت تک به تک مراجعه کنیم و اینگونه به مشکلات کم آبی مردم رسیدگی می‌کنیم».

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان در پاسخ به اینکه چند حلقه چاه امسال برای تامین آب شرب شهر کرمان اضافه شده است؟ گفت:«۱۸ حلقه چاه آب امسال به شبکه اضافه کردیم و در صورتی که آب خلیجفارس برسد دیگر برای تامین آب حداقل در شهر کرمان مشکلی نخواهیم داشت».

وی همچنین یادآور شد:«گرمای بی‌سابقه و طولانی مدت هوا میزان مصرف آب را افزایش داده،ضمن آنکه ما قطعی برق را نیز در برخی چاه‌ها داریم و این موضوعات باعث می‌شود مقداری در فصل تابستان به مشکل برخورد کنیم».

فروغی خاطرنشان کرد:«قطع برق،افت فشار و در برخی جاها حتی ممکن است قطعی آب را به همراه داشته باشد اما در مجموع همکاران ما در آبفا در حال بررسی این مشکل هستند و سعی می‌کنیم که این مشکلات را کاهش دهیم».

وی گفت:«سعی ما بر این است که همکاران ما آدرس به آدرس به منازل مردم بروند و سعی کنند حداقل یک بار در طول روز مخزن‌ها آبگیری شوند اما ضرورت دارد که مردم هم مقداری صرفه‌جویی کنند تا از این تابستان بگذریم». /پ




کمبود آب شهر کرمان باید با پروژۀ خلیج‌فارس جبران شود

منبع:خبر کرمان
?کمبود آب شهر کرمان باید با پروژۀ خلیج‌فارس جبران شود :اخبار استان کرمان – اقتصادی