کشف شی تاریخی فرهنگی در راین

سرپرست یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان خبر از کشف یک قطعه شی تاریخی و فرهنگی در بخش راین داد. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان؛ مسلم ایرانمنش در خصوص کشف شی تاریخی در راین […]



سرپرست یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان خبر از کشف یک قطعه شی تاریخی و فرهنگی در بخش راین داد.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان؛ مسلم ایرانمنش در خصوص کشف شی تاریخی در راین گفت: در پی تمهیدات اطلاعاتی در کنار فرهنگ‌سازی در جوامع بومی و محلی در راستای جلب مشارکت‌های اجتماعی، یک قطعه شی تاریخی و فرهنگی توسط میراث‌بانان افتخاری در بخش راین به پایگاه حفاظتی یگان حفاظت این شهر تحویل داده شد.

سرپرست یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان کرمان افزود: شی اهدا شده کوزه‌ای سفالی با تزئینات شیاری و موجی بوده که برابر کارشناسی کارشناسان اداره‌کل دارای ارزش تاریخی و مربوط به دوره اشکانی است.

وی خاطرنشان کرد: آثار تاریخی شناسنامه فرهنگی هر منطقه‌ای بوده و نشانه‌ای از هویت تاریخی و ملی است که حفاظت و حفظ این آثار طیف وسیعی از مزیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را برای جوامع محلی در بردارد.

انتهای خبر/م
 


کشف شی تاریخی فرهنگی در راین

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? کشف شی تاریخی فرهنگی در راین