کشاورزان از کشت بی‌رویۀ پیاز خودداری کنند تا متضرر نشوند

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان گفت:«کشاورزان جنوب کرمان با کشت هفت‌هزار و ۷۷۵ هکتار پیاز به شیوۀ غده‌ای (ست) کل سطح ابلاغی را کشت کرده‌اند و با توجه به اینکه کشت نشا در پیش است،کشاورزان از کشت بیش از سطح ابلاغی خودداری کنند». احمد احمدپور اظهار کرد:«پیش‌بینی می‌شود حدود هفت‌هزار […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان گفت:«کشاورزان جنوب کرمان با کشت هفت‌هزار و ۷۷۵ هکتار پیاز به شیوۀ غده‌ای (ست) کل سطح ابلاغی را کشت کرده‌اند و با توجه به اینکه کشت نشا در پیش است،کشاورزان از کشت بیش از سطح ابلاغی خودداری کنند».

احمد احمدپور اظهار کرد:«پیش‌بینی می‌شود حدود هفت‌هزار هکتار پیاز به شیوۀ نشا کشت شود که دو برابر الگوی کشت در نظر گرفته شده است».

وی افزود:«کشاورزان از کشت بی‌رویۀ پیاز خودداری کنند تا متضرر نشوند چراکه با کشت بیشتر از سطح ابلاغی و افزایش این محصول ممکن است قیمت بازار در زمان برداشت محصول مناسب نباشد و کشاورز ضرر کند».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،احمدپور در شورای کشاورزی شهرستان جیرفت یادآور شد:«سال گذشته در مجموع ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت پیاز رفته بود اما امسال پیش‌بینی می‌شود تا نزدیک ۱۵ هزار هکتار زیر کشت این محصول برود».

وی تاکید کرد:«تعرفه‌های صادرات پیاز ثبات ندارد و کشاورز مطمئن نیست تعرفه تا پایان کشت پایدار می‌ماند».

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ادامه داد:«سطح کشت ابلاغی برای سیب‌زمینی در سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۰۰ هکتار بود که امسال به ۱۴ هزار و ۴۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است».

وی با اشاره به مشکلاتی در حوزۀ تامین کود کشاورزان اضافه کرد:«عاملین توزیع کود خریده‌اند اما هنوز کودی دریافت نکرده‌اند».

احمدپور ادامه داد:«شهرستان جیرفت ۱۵ درصد از سهمیۀ کل استان معادل ۶ هزار و ۹۴۹ تن کود ازته در اختیار دارد که یک‌هزار و ۱۵۰ تن فقط جذب شده در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته یکهزار و ۹۷۴ تن جذب شده بود».

وی تاکید کرد:«جیرفت در کود فسفاته هم یک‌هزار و ۷۶۳ تن سهمیه دارد که فقط ۱۵۶ تن جذب شده در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته ۳۴۴ تن جذب شده بود». /پ




کشاورزان از کشت بی‌رویۀ پیاز خودداری کنند تا متضرر نشوند

منبع:خبر کرمان
?

کشاورزان از کشت بی‌رویۀ پیاز خودداری کنند تا متضرر نشوند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی