کسب عنوان برتر هنرمند سیرجانی در نمایشگاه صنایع‌دستی اردبیل | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان معاون صنایع‌دستی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از کسب رتبه غرفه برتر هنرمند گلیم‌باف سیرجانی در نمایشگاه ملی اردبیل خبر داد. اعظم علیخانی در این باره گفت: بانوی هنرمند سیرجانی بافت گلیم‌ شیریکی‌پیچ، شرکت کننده در چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی اردبیل، موفق به کسب عنوان غرفه برتر در این نمایشگاه شد. به […]



نذیر کرمان/کرمان معاون صنایع‌دستی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از کسب رتبه غرفه برتر هنرمند گلیم‌باف سیرجانی در نمایشگاه ملی اردبیل خبر داد.

اعظم علیخانی در این باره گفت: بانوی هنرمند سیرجانی بافت گلیم‌ شیریکی‌پیچ، شرکت کننده در چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی اردبیل، موفق به کسب عنوان غرفه برتر در این نمایشگاه شد.

به گفته معاون صنایع‌دستی استان کرمان، چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با حضور ۴۰۰ نفر از هنرمندان و صنعتگران ۳۱ استان کشور در موعد ۱۵ لغایت ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ در اردبیل برگزار شد.

براساس اعلام وی، از حوزه صنایع‌دستی استان کرمان چهار هنرمند شاخص در رشته‌های گلیم‌بافی، پته‌دوزی، فیروزه‌کوبی و گوهرتراشی در چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی اردبیل حضور داشتند.

در پایان علیخانی گفت: استان کرمان با دارا بودن پنج شهر ملی و یک شهر جهانی صنایع‌دستی از توان و ظرفیت بالایی در این حوزه برخوردار است و شهرستان سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم شیریکی‌پیچ سفیر فرهنگ، هنر و دانش بومی این سرزمین در جهان برای عرصه‌ اقتصاد هویت‌بنیان صنایع‌دستی است.

انتهای پیام


کسب عنوان برتر هنرمند سیرجانی در نمایشگاه صنایع‌دستی اردبیل

منبع: ایـسنا
? کسب عنوان برتر هنرمند سیرجانی در نمایشگاه صنایع‌دستی اردبیل