کسب رتبه ۱۴ کشور توسط دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان بر اساس گزارش جدید سالانه نمایه معتبر نیچر ۲۰۲۴، دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان توانسته رتبه ۱۴ را در سطح سازمان‌های داخل کشور کسب کند. بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای جهان حائز جایگاه ۳۲ شد و دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در جایگاه چهاردهم در میان دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی داخل […]



نذیر کرمان/کرمان بر اساس گزارش جدید سالانه نمایه معتبر نیچر ۲۰۲۴، دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان توانسته رتبه ۱۴ را در سطح سازمان‌های داخل کشور کسب کند.

بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای جهان حائز جایگاه ۳۲ شد و دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در جایگاه چهاردهم در میان دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی داخل کشور در حوزه موضوعی علوم سلامت قرار گرفت.

در این گزارش ۱۰۷ سازمان ایرانی حضور دارند که ۸۶ سازمان ماهیت دانشگاهی دارند.

در میان مراکز علمی ایران، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی پیشتاز در سطح ملی است اما در میان دانشگاه‌های کشور، دانشگاه تهران صدرنشین است و دانشگاه صنعتی شریف در جایگاه بعدی قرار دارد.

بر اساس پنج حوزه موضوعی کلی فیزیک، شیمی، علوم بهداشت، زمین و علوم محیطی و علوم زیستی، بهترین جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حوزه موضوعی فیزیک با جایگاه جهانی ۲۸ رقم خورده است.

انتهای پیام


کسب رتبه ۱۴ کشور توسط دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان

منبع: ایـسنا
? کسب رتبه ۱۴ کشور توسط دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان