کسانی که می‌گویند دولت سایه به معنی دخالت در کار دولت است، یا سواد ندارند یا مظلوم‌نمایی می‌کنند | اخبار اصلاحات

ناصر ایمانی در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز در مورد تشکیل دولت در سایه و نهاد موازی با دولت در کشور، اظهار کرد: دولت در سایه روشی است که قرن‌ها در انگلستان اجرا می‌شود و هر دوره حزبی که نتواند اکثریت آرا را در انتخابات کسب کند، دولت در سایه تشکیل می‌دهد. وی افزود: وظیفه این […]


ناصر ایمانی در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز در مورد تشکیل دولت در سایه و نهاد موازی با دولت در کشور، اظهار کرد: دولت در سایه روشی است که قرن‌ها در انگلستان اجرا می‌شود و هر دوره حزبی که نتواند اکثریت آرا را در انتخابات کسب کند، دولت در سایه تشکیل می‌دهد.

وی افزود: وظیفه این حزب دخالت در امور اجرایی نیست؛ بلکه به مانند یک دولت مسئولانی را در هر زمینه انتخاب می‌کند که وظیفه تحقیق و بررسی مشکلات کشور و نقد دولت وقت را دارند.

فردی در کشور ما آمده و گفته که می‌خواهد دولت در سایه تشکیل دهد؛ این بدین معنی است که قصد دارد با تشکیل تیم کارشناسی در هر وزارت‌خانه و دستگاه اجرایی، ایرادات دولت فعلی را شناسایی کند. کجای این کار دخالت در کار دولت است؟ افرادی که این حرف‌ها را بیان می‌کنند، یا سواد ندارند یا خودشان را برای مظلوم‌نمایی به بی‌اطلاعی می‌زنند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: حالا فردی در کشور ما آمده و گفته که می‌خواهد دولت در سایه تشکیل دهد؛ این بدین معنی است که قصد دارد با تشکیل تیم کارشناسی در هر وزارت‌خانه و دستگاه اجرایی، ایرادات دولت فعلی را شناسایی کند. کجای این کار دخالت در کار دولت است؟

ایمانی با بیان اینکه «اگر بگوییم تشکیل دولت سایه به معنی دخالت در کار دولت است، درست نیست»، گفت: افرادی که این حرف‌ها را بیان می‌کنند، یا سواد ندارند یا خودشان را برای مظلوم‌نمایی به بی‌اطلاعی می‌زنند.

آقای جلیلی از سال ۹۲ و پس از پیروزی حسن روحانی عنوان کرد که من دولت در سایه تشکیل می‌دهم؛ آیا در طول ۱۱ سال دولت روحانی و شهید رئیسی، دخالتی در کار اجرایی دولت انجام داد؟

وی افزود: آقای جلیلی از سال ۹۲ و پس از پیروزی حسن روحانی عنوان کرد که من دولت در سایه تشکیل می‌دهم؛ آیا در طول ۱۱ سال دولت روحانی و شهید رئیسی، دخالتی در کار اجرایی دولت انجام داد؟
دولت‌ها باید استقبال کنند از این که یک گروه، حزب یا مجموعه‌ای بگوید قصد تشکیل جریانی را دارم و می‌خوام با انجام کارهای کارشناسی و مطالعاتی، اقدامات دولت موجود را مورد بررسی قرار دهم.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه «رسانه‌های کشور هم به نوع دیگری نقش دولت در سایه را دارند»، ادامه داد: رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف با رسد عملکرد دولت، ایرادات و مشکلات را مشخص می‌کنند و پیشنهادات شان را به دولت می‌دهند.

دولت در سایه با تشکیلات موازی با دولت متفاوت است. یک مورد آقایان اشاره کنند که در طول ۸ سال دولت روحانی و ۳ سال دولت شهید رئیسی، دولت سایه در کار آن‌ها دخالت کرده باشد.

ایمانی در پایان خاطرنشان کرد: دولت در سایه با تشکیلات موازی با دولت متفاوت است. یک مورد آقایان اشاره کنند که در طول ۸ سال دولت روحانی و ۳ سال دولت شهید رئیسی، دولت سایه در کار آنها دخالت کرده باشد.

انتهای پیام/


کسانی که می‌گویند دولت سایه به معنی دخالت در کار دولت است، یا سواد ندارند یا مظلوم‌نمایی می‌کنند

منبع: اصلاحات نیوز
? کسانی که می‌گویند دولت سایه به معنی دخالت در کار دولت است، یا سواد ندارند یا مظلوم‌نمایی می‌کنند