کرمان نظرکرده امام حسین علیه السلام است | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی با شعار «کرمان، حسین آباد ایران» از ۹ مرداد ماه آغاز شده و امشب مراسم اختتامیه این اجلاس با تجلیل از پیرغلامان برگزار خواهد شد. به این مناسبت پای صحبت حاج افلاطون لشکری از پیرغلامان کرمانی و متولی هیئت قدیمی «جوی مویدی» کرمان نشستیم. وی با اشاره […]



نذیر کرمان/کرمان بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی با شعار «کرمان، حسین آباد ایران» از ۹ مرداد ماه آغاز شده و امشب مراسم اختتامیه این اجلاس با تجلیل از پیرغلامان برگزار خواهد شد.

به این مناسبت پای صحبت حاج افلاطون لشکری از پیرغلامان کرمانی و متولی هیئت قدیمی «جوی مویدی» کرمان نشستیم.

وی با اشاره به مفاخر استان کرمان و گرامیداشت یاد شهدا گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی از افتخارات به‌نام کرمان و مرقدش در این شهر است که به پایتخت مقاومت جهان اسلام نام گرفته است.

لشکری با بیان اینکه برگزاری اجلاسیه تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی اتفاق بسیار خوبی است، افزود: کرمان به «حسین‌آباد» مشهور است؛ در قدیم یک هیئت از کرمان دهه آخر ماه صفر به همت آقای لطفی(بنیانگذار تکیه فاطمیه کرمان) به مشهد می‌رفتیم و عزاداری می‌کردیم.

این پیرغلام حسینی بیان کرد: از قدیم در تمام طول سال در کرمان روضه‌خوانی سیدالشهدا برگزار می‌شود و کرمان نظرکرده امام حسین علیه السلام است.

وی با اشاره به اینکه لشکر پیروز ثارالله و حاج قاسم سلیمانی از قدیم آوازه کرمان را در دنیا بلند کردند، گفت: برگزاری اجلاسیه پیرغلامان در کرمان را به فال نیک می‌گیریم اما جای بسیاری از پیرغلامان خالی است و کاش این اجلاسیه در سال‌های قبل برگزار می‌شد و خادمانی که از دنیا رفتند، حضور می‌داشتند.

لشکری گفت: دوستانی داشتیم در کرمان که نوکری بی‌جیره و مواجب در خانه امام حسین علیه السلام داشتند و برای دلشان خواندند و این قضیه در کرمان خیلی پررنگ است.

این پیرغلام حسینی در ادامه سخنانش بیان کرد: من از کلاس دوم در مدرسه قرآن می‌خواندم و از ۱۰ سالگی با اذان گفتن شروع کردم و اولین باری که روی منبر رفتم، در مسجد ۱۲ امام اذان گفتم و سال ۵۲ اولین نوحه‌ای که در مسیر بازار کرمان خواندم، قدم کوتاه بود و روی شانه بقیه بودم.

وی ادامه داد: آقای لطفی(بنیانگذار تکیه فاطمیه کرمان) به من توصیه کرد« اگر برای پول و مقام آمدی، برو جای دیگر. اما سعی کن در خانه آقا امام حسین علیه السلام از کسی پول نگیری».

این پیرغلام حسینی که چهار سال سابقه حضور در مناطق عملیاتی دارد، مسئول هیئت جوی مویدی، از هیئت‌های قدیمی کرمان است؛ بیان کرد: هیئت جوی مویدی را بعد از انقلاب احیا کردیم و دفاع مقدس شوری در من ایجاد کرد که باعث شد دنبال سبک و سیاق جدیدی در کرمان بروم و سبک جدید در سال ۱۳۶۰ موجب شور حسینی شد و هیئت‌های جدیدی شکل گرفت.

وی افزود: با همه دستگاه‌های موسیقی از جمله بیات ترک، ماهور و حجاز کار کردم و بر این اساس می‌خواندم و اکثر نوحه‌های من در بیات اصفهان بود و از سال ۵۶ دعای کمیل مسجد صاحب الزمان(مجاور گلزار شهدای کرمان) را می‌خواندم.

لشکری با اشاره به اینکه مادرم هر سال در خانه روضه‌خوانی داشت و این روضه ۴۰ سال ادامه داشت، گفت: مادرم وصیت کرده بود «رروزی که از دنیا رفتم، همه خانه را سیاه‌پوش کن و زیارت عاشورا بخوان و بعد مرا دفن کن» که او را در سالن بیت العباس مسجد صاحب الزمان(عج) دفن کردیم که در فاصله پنج متری مزار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی اظهار کرد: آقای لطفی به من گفت اولین پولی که برای ساخت تکیه فاطمیه کرمان داده شد، مادر من داده و مزد یک روز استاد و کارگر را حساب کرده بود.

این پیرغلام حسینی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه من از روز اول برای امام حسین علیه السلام و دلم خواندم، افزود: از کسی توقعی ندارم اما باید به پیرغلامان در کرمان بیشتر بها داده شود.

به گزارش خبرنگار نذیر کرمان، آقای لشکری که تنها یک فرزند دختر دارد، فرزندش را هدیه اهل بیت علیهم السلام می‌داند و می‌گوید اولین کسی در ایران است که اسم دخترش را «نازنین‌زینب» گذاشته و موافقتش را از رئیس وقت سازمان ثبت احوال گرفته است.

انتهای پیام


کرمان نظرکرده امام حسین علیه السلام است

منبع: ایـسنا
? کرمان نظرکرده امام حسین علیه السلام است