کرمان میزبان استان‌های منطقۀ پنجم موسیقی نواحی

فردای‌کرمان – گروه فرهنگ‌هنر: انجمن موسیقی ایران فراخوان شرکت هنرمندان در شانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران را منتشر کرد. شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در دو مرحلۀ منطقه‌ای و ملی – بین‌المللی برگزار می‌شود. بر اساس این فراخوان،بخش اول این دوره از جشنواره در ۵ منطقۀ ایران در تیرماه سال ۱۴۰۲ به‌صورت غیررقابتی برگزار خواهد […]

فردای‌کرمان – گروه فرهنگ‌هنر: انجمن موسیقی ایران فراخوان شرکت هنرمندان در شانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران را منتشر کرد.

شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در دو مرحلۀ منطقه‌ای و ملی – بین‌المللی برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان،بخش اول این دوره از جشنواره در ۵ منطقۀ ایران در تیرماه سال ۱۴۰۲ به‌صورت غیررقابتی برگزار خواهد شد که کرمان به عنوان منطقۀ پنجم،میزبان استان‌های خراسان رضوی،خراسان جنوبی،کرمان،یزد،سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از نذیر کرمان،فراخوان شانزدهمین جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی ایران پیرامون «تنوع موسیقایی قومی بر اساس وحدت سنت‌های اقوام ایران» و بر پایۀ «خلاقیت‌های موسیقایی بااصالت» با امکان حضور انواع موسیقی آوازی و سازی اقوام در حوزۀ ایرانِ فرهنگی توسط انجمن موسیقی ایران منتشر شد.

دبیرخانه شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی با انتشار متن فراخوان و اعلام برگزاری آن در دو مرحلۀ منطقه‌ای و ملی – بین‌المللی از تمامی هنرمندان حوزۀ موسیقی اقوام،در عرصۀ فعالیت «اجرای‌صحنه‌ای» و «پژوهشی»،دعوت به‌عمل می‌آورد.

بخش اول این دوره از جشنواره در ۵ منطقۀ ایران در تیرماه سال ۱۴۰۲،در یک گسترۀ ملی به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌های سراسر کشور به‌صورت غیررقابتی برگزار خواهد شد.

براین اساس مرحلۀ منطقه‌ای این جشنواره در استان‌های تهران،قزوین،مازندران،خراسان شمالی،سمنان،گلستان،البرز،و قم با برگزاری در استان گلستان به‌عنوان منطقۀ اول،استان‌های اصفهان،فارس،بوشهر،چهارمحال و بختیاری،کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان با برگزاری در استان چهارمحال و بختیاری به‌عنوان منطقۀ دوم،استان‌های آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی،اردبیل،زنجان و گیلان با برگزاری در استان آذربایجان شرقی به‌عنوان منطقۀ سوم،استان‌های کرمانشاه،ایلام،لرستان،همدان،مرکزی و کردستان با برگزاری در استان کرمانشاه به‌عنوان منطقۀ چهارم،استان‌های خراسان رضوی،خراسان جنوبی،کرمان،یزد،سیستان و بلوچستان و هرمزگان با برگزاری در استان کرمان به‌عنوان منطقۀ پنجم صورت خواهد پذیرفت.

علاقهمندان جهت ثبت‌نام و ارسال آثار می‌توانند از شنبه ۲۰ خردادماه تا پایان وقت اداری سه‌شنبه ۳۰ خردادماه به سایت جشنواره به نشانی www.ifmf.ir  بخش فراخوان جشنواره و یا سامانۀ «بامک» به آدرس www.bamak.nay.ir  مراجعه کنند. /پ

 

 

 

[ad_1]

[ad_2]

کرمان میزبان استان‌های منطقۀ پنجم موسیقی نواحی

منبع:خبر کرمان
?

کرمان میزبان استان‌های منطقۀ پنجم موسیقی نواحی

:اخبار استان کرمان – فرهنگ