کرمان رتبه نخست در اعزام زائر اولی‌ها به مشهد

معاون اجتماعی کانون‌های خدمت رضوی گفت: کرمان رتبه نخست کشوری را در اعزام زائر اولی‌ها به مشهد مقدس کسب کرد. محمدحسینخانی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» اظهار کرد: باهمکاری کانون تخصصی زیارت بیش از هزار و ۴۰۰ نفر زائر اولی در قالب کاروان های «مهر درخشان رضوی» در سال ۱۴۰۲ به […]



معاون اجتماعی کانون‌های خدمت رضوی گفت: کرمان رتبه نخست کشوری را در اعزام زائر اولی‌ها به مشهد مقدس کسب کرد.

محمدحسینخانی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» اظهار کرد: باهمکاری کانون تخصصی زیارت بیش از هزار و ۴۰۰ نفر زائر اولی در قالب کاروان های «مهر درخشان رضوی» در سال ۱۴۰۲ به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی افزود: شناسایی افراد نیازمندی که تاکنون به مشهد مشرف نشده‌اند، یکی از وظایف و اهداف مورد توجه کانون‌های خدمت رضوی است.

حسینخانی ابراز کرد: در سال گذشته هزار و ۴۰۰ نفر از زائراولی‌های استان کرمان در قالب سادات، معلولان و بیماران صعب‌العلاج در سراسر استان شناسایی و با همکاری و همراهی خیران به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی ادامه داد: ۵۹۰ نفر از اعزامی‌های استان در قالب طرح «مهر درخشان» بوده و مابقی با مشارکت خیران و ناذران به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

معاون اجتماعی کانون های خدمت رضوی استان کرمان از کسب رتبه نخست در اعزام زائراولی‌ها در کشور خبر داد و گفت: این تعداد زائر اولی به همت کانون تخصصی زیارت و  کانون های خدمت رضوی در شهرستان‌ها شناسایی و در قالب کاروان‌‌های «مهر درخشان رضوی» اعزام شده و بیش‌ترین تعداد زائر اولی اعزامی مربوط به شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و جیرفت است.

حسینخانی ضمن قدردانی از همکاری خیران در تامین هزینه ایاب و ذهاب زائر اولی‌ها، افزود: طرح مهر درخشان رضوی به‌منظور تسهیل زیارت برای افرادی که به دلیل مشکلات مالی و فقر سال‌های زیادی را در انتظار زیارت به سربرده‌اند و توفیق زیارت مضجع منور حضرت ثامن‌الحجج را نداشته‌اند طراحی شده است.

وی طرح اعزام زائر اولی‌ها را از اقدامات شاخص و نخبگانی آیت‌الله شهید جمهور رئیسی عنوان و خاطر نشان کرد: در این طرح زائران به مدت سه روز در مشهد مقدس و زائر سراهایی که برای همین‌ منظور ساخته شده است، اسکان یافته و مهمان بنیاد کرامت رضوی می‌شوند و علاوه‌بر زیارت و بهره‌مندی ازبرنامه‌های فرهنگی، یک وعده غذایی را نیز مهمان مهمان‌سرای حرم خواهند بود.

انتهای خبر/ طهماسبی


کرمان رتبه نخست در اعزام زائر اولی‌ها به مشهد

منبع:آرمـان
? کرمان رتبه نخست در اعزام زائر اولی‌ها به مشهد