کرمان در شب تاسوعای حسینی به سوگ علمدار دشت کربلا نشست

کرمان – فت فتو – مردم مومن و عزادار کرمان در شب تاسوعای حسینی در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در نقاط مختلف این استان در فضای باز عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند. به گزارش فت فتو، شامگاه سه‌شنبه هیات های مذهبی سراسر کرمان […]

کرمان – فت فتو – مردم مومن و عزادار کرمان در شب تاسوعای حسینی در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در نقاط مختلف این استان در فضای باز عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.

به گزارش فت فتو، شامگاه سه‌شنبه هیات های مذهبی سراسر کرمان با حال و هوایی وصف ناشدنی یاد و خاطر حضرت عباس (ع) علمدار کربلا را گرامی داشتند.

هیأت ها، مساجد و تکیه های عزاداری با برپایی مراسم در فضای باز و با حفظ پروتکل های بهداشتی، علاوه بر حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، دست دعا برای از بین رفتن این ویروس منحوس و شفای بیماران بالا بردند و از خاندان اهل بیت علیهم السلام برای گذر از این دوران، طلب مدد کردند.

آیین عزاداری شب تاسوعا در چند مکان شاخص شهر کرمان از جمله گلزار شهدا کرمان در جوار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی، مسجد قائم (عج) ، حسینیه ثارالله و تکیه عباسعلی با قرائت زیارت عاشورا و با سخنرانی در وصف فضایل و کمالات باب الحوائج حضرت ابوالفضل (ع) در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

خبرهای رسیده از شهرستان ها و مناطق کرمان نیز حاکی از برگزاری عزاداری شب تاسوعا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

روز نهم محرم، تاسوعا (به معنای نهم)‌ خوانده می‌شود. شهرت این روز به دلیل وقایعی است که در روز نهم ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری، در سرزمین کربلا روی داد.



منبع:ایرنـا
? کرمان در شب تاسوعای حسینی به سوگ علمدار دشت کربلا نشست