کرمان در حوزه کالابرگ رتبه چهارم کشوری را دارد

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: کرمان در حوزه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سطح کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان؛ اولین جلسه کارگروه توسعه با […]

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: کرمان در حوزه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سطح کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان؛ اولین جلسه کارگروه توسعه با حضور مجتبی مصباح و نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان برگزار شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در این جلسه ضمن تبریک هفته بسیج عنوان کرد: بسیج تندیس پایداری و رمز جاوید مبارزه و مخاصمه با بیدادگران است و بسیجیان بلند همتانی هستند که به دور از وسوسه‌های دنیا و بی‌رغبت به جاذبه‌های زندگی در سایه ایمان خالص و عمل صالح، جامه جهاد بر تن کردند و در صف مجاهدان فی سبیل الله قرار گرفتند و بدین سان به حیاتی طیبه دست یافتند.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما در ارائه خدمت به مردم رضایت‌مندی آنهاست بنابراین  ایجاد این کارگروه در راستای بررسی روند فعالیت‌ها و خدمات اداره کل به مردم خواهد بود.

مجتبی مصباح اذعان کرد: هدف از پذیرفتن مسئولیت‌های اداری صرفاً گرفتن یک پست نیست و هدف رضایت‌مندی مردم و کم‌کردن نارضایتی آنهااست که دراین خصوص اقدامات و تلاش‌های بسیاری انجام شده و امروز اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از رتبه ۲۶ به رتبه ۶ کشوری  اراتقاء یافته است، در حوزه‌های مختلف از قبیل اشتغال کامل در رتبه سوم کشوری ، در حوزه کالابرگ رتبه چهارم کشوری ، در حوزه ورزش کارگری اول کشوری ، در حوزه عمرانی بالاترین میزان جذب بودجه را تا کنون این دستگاه کسب کرده است.

وی افزود : یکی از مهمترین حوزه های کاری این دستگاه، حوزه اشتغال است که همچنان در حال کاهش نرخ درصد بیکاری در استان هستیم و امسال بیش از ۸۰ درصد از تعهد اشتغال استان تا کنون انجام شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به اینکه در اصلاح فرایندهای سیستمی، خروجی مناسب بوده است و در نهایت اصلاح فرایند ، بهره‌مندی صورت گرفته است زیرا انسان باید به گونه‌ای عمل کند تا در محضر خداوند مدیون مردم و شهدا نباشد.

مجتبی مصباح ضمن تاکید بر جذب حداکثری اعتبارات تخصیص یافته به استان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با دقت نظر طرح‌های واجد شرایط را شناسایی کنند زیرا جذب حداکثری این اعتبارات حداکثری معطوف به همین طرح‌هاست.

وی در ادامه  افزود: تعداد ۱۵ طرح متقاضی تحصیلات به مبلغ  ۳۴۲میلیارد ريال مصوب شده و  تعداد ۱۲ طرح با مبلغ ۱۵۰میلیارد ریال نیز جهت معرفی به بانک  جهت اخذ تسهیلات در سامانه ثبت و به مرکز استان ارسال شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته در استان، میزان جذب در اشتغال افراد فارغ‌التحصیل از دانشگاه به نسبت افراد دارای مهارت تخصصی با مدرک دیپلم ، ۱۴ درصد به ۸۶ درصد بوده است.

مصباح اذعان کرد: در همین راستا و اجرای طرح دانش بنیان در استان یک کار گروه تخصصی آموزش‌های مهارتی و اقتصاد دانش‌بنیان بین صنعت و دانشگاه صورت گرفته است که بر اساس این طرح فارغ التحصیلان دانشگاه به سمت تخصص‌گرایی می‌روند که نیاز شرکت‌های بزرگ استان است.

وی با اشاره به اینکه همچنان درصد نرخ بیکاری در استان رو به کاهش است، ادامه داد: استان کرمان جزو سه استان در کشور از لحاظ اشتغال کامل یا همان کار های دائمی است که با اجرای این طرح در آینده نزدیک از فارغ‌التحصیل شدن جوانان در رشته‌های بدون درخواست اشتغال جلوگیری می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطر نشان کرد: پیگیر مصوبات سفر مقام عالی وزارت هستیم و تا کنون درصد بالایی اجرایی شده و تمامی مصوبات محقق می‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی




کرمان در حوزه کالابرگ رتبه چهارم کشوری را دارد

منبع:آرمـان
? کرمان در حوزه کالابرگ رتبه چهارم کشوری را دارد