کرمان جریان شعر کشور را راهبری می‌کند

نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: شهر کرمان و جشنواره شعر رضوی بیش از ۲۸ سال جریان شعر را در کشور راهبری می‌کند.  مرتضی سعیدی زاده شامگاه ۲۳ اردیبهشت ماه در اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی شعر فارسی رضوی در کرمان اظهار کرد: شهر کرمان و این جشنواره بیش […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: شهر کرمان و جشنواره شعر رضوی بیش از ۲۸ سال جریان شعر را در کشور راهبری می‌کند. 

مرتضی سعیدی زاده شامگاه ۲۳ اردیبهشت ماه در اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی شعر فارسی رضوی در کرمان اظهار کرد: شهر کرمان و این جشنواره بیش از ۲۸ سال جریان شعر را در کشور راهبری می‌کند؛ انگیزه الهی سیدجواد جعفری از بنیان گذاران جشنواره موجب این مسئله شده و ان شاءالله باعث توسعه فرهنگ رضوی باشد .

وی بیان کرد: رسالت دستگاه‌های فرهنگی نظام تبیین جریان مجاهدت مجاهدان اسلام از صدر اسلام تا کنون است که به محکم شدن اراده مردم در هماوردی تمدن انقلاب با جبهه کفر بیانجامد.

سعیدی زاده تصریح کرد: ما نیاز داریم در شرایط کنونی به جریان تبیین به صورت جدی بپردازیم و بنیاد امام رضا علیه السلام در ماموریت جهاد تببین گسترش و تحکیم نظام امامت و ولایت با محوریت امام هشتم را تعریف کرده است.

مدیرعامل بنیاد امام رضا علیه السلام گفت: ثامن الحجج با ۲۰ سال امامت زوایای مختلفی برای این تبیین دارند اما متاسفانه پنج سال تبیین شده که آن هم کامل نیست و به سیره سیاسی، مبارزاتی، علمی، تربیتی و … کم پرداخته شده و جریان شعر و ادب می‌تواند در تبیین ابعاد وجودی این شخصیت برجسته جهان اسلام به شدت پرفروغ باشد. 

وی افزود: دفتر شعر و ادبیات رضوی را در بنیاد امام رضا علیه السلام پایه گذاری کردیم تا در زمینه شعر کودک و نوجوان، تولید رمان، شعر عربی، آذری و … فعالیت کند  و برای ادامه این جریان به تلاش همه شعرا و ادباء و جریان شعری کشور نیاز داریم. 

به گزارش نذیر کرمان، محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: بیست و هشتمین جشنواره شعر فارسی رضوی به منظور ابراز ارادت به استان امام رضا علیه السلام در سال های متمادی در کرمان رویش های زیادی داشته است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره ۲۸ سال پیش از کرمان آغاز شد، افزود: در این دوره بیش از ۱۱۰۰ اثر به جشنواره ارسال شده است.

گفتنی است: مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره شعر فارسی رضوی با شعرخوانی تعدادی از برگزیدگان و تقدیر از شاعران برگزیده در محل تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

انتهای پیام




کرمان جریان شعر کشور را راهبری می‌کند

منبع: ایـسنا
? کرمان جریان شعر کشور را راهبری می‌کند