کرمان بر قله آثار تاریخی ثبت شده جهانی/ اختصاص ۲۰ میلیارد برای موزه جیرفت

نذیر کرمان/کرمان معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: کاروانسرای تاریخی ایران در شهریورماه در جلسه یونسکو در ریاض برای ثبت مطرح می شود که دو کاروانسرای آن متعلق به کرمان است بنابراین کرمان همچنان بر قله تعداد آثار تاریخی ثبت جهانی، ایستاده است. علی دارابی امروز پنجم خردادماه در حاشیه بازدید از باغ موزه هرندی کرمان […]

نذیر کرمان/کرمان معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: کاروانسرای تاریخی ایران در شهریورماه در جلسه یونسکو در ریاض برای ثبت مطرح می شود که دو کاروانسرای آن متعلق به کرمان است بنابراین کرمان همچنان بر قله تعداد آثار تاریخی ثبت جهانی، ایستاده است.

علی دارابی امروز پنجم خردادماه در حاشیه بازدید از باغ موزه هرندی کرمان در جمع خبرنگاران درباره موزه منطقه‌ای جیرفت اظهار کرد: موزه منطقه‌ای جیرفت، مهم است که تقریبا ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مقرر شد نمایندگان استان در مجلس همکاری‌هایی برای تکمیل آن با وزارت میراث فرهنگی داشته باشند.

او ادامه داد: پیش بینی کرده ایم که فاز اول این موزه در بازه زمانی سه ساله به اتمام برسد و امسال برای تکمیل موزه منطقه ای جیرفت ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

معاون میراث فرهنگی کشور با بیان این مطلب که در سفر بعدی به استان، به جیرفت خواهم رفت و در ادامه با اشاره به کاوش هایی که در جیرفت صورت گرفته، اظهار کرد: جیرفت تمیز دهنده مرز تمدنی در دنیا شد و این منطقه فقط به ایران تعلق ندارد بلکه به کل بشریت متعلق است.

او تاکید کرد: دو میلیارد تومان برای ساماندهی کنار صندل و همچنین اعتباراتی برای راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی در شهر جیرفت در نظر گرفته شده است

دارابی در ادامه گفت: باغ موزه هرندی کرمان واگذار نمی شود و به کار خود ادامه می دهد و بنای توسعه آن را داریم.

او با اشاره به آثار تاریخی بی شمار استان کرمان، گفت: هفت اثر ثبت جهانی در این خطه وجود دارد ضمن آنکه ۵۶ کاروانسرای تاریخی ایران در شهریورماه در جلسه یونسکو در ریاض برای ثبت مطرح می شود که دو کاروانسرای آن متعلق به کرمان است بنابراین کرمان همچنان بر قله تعداد آثار تاریخی ثبت جهانی، ایستاده است.

به گزارش نذیر کرمان، از کتاب الکترونیک موزه های استان کرمان که زیر مجموعه پنجره واحد الکترونیک دل عالم و به هشت زبان زنده دنیا تالیف شده، با حضور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی و رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس رونمایی شد.

همچنین از بخش کویر لوت موزه باستان‌شناسی هرندی که اشیاء آن از سوی احمد مستوفی کویرشناس معروف کشور اهداء شده، رونمایی شد.

به گزارش نذیر کرمان، علی دارابی روز جمعه در آیین رونمایی از دو کاسه تاریخی در موزه سیم و زر کرمان نیز گفت: کرمان، شهری تاریخی و میراثی است که جاذبه‌های تاریخی و صنایع دستی متنوعی دارد، به طور مثال فرش کرمان همچنان در جهان می ‌درخشد.

او خبر داد: توزیع منطقی مسافرت‌ها برای گردشگران داخلی و خارجی یکی از کارهای در حال انجام وزارت میراث فرهنگی است تا به دنبال آن مقاصد گردشگری متعدد و متنوع شود و بسته‌ای برای توریسم در حال طراحی است تا با این بسته گردشگران بتوانند همه جای ایران را ببینند و فقط چند استان خاص مدنظر گردشگران نباشد.

معاون میراث فرهنگی کشور از امنیت فوق العاده برای گردشگران در استان کرمان سخن گفت و افزود: متاسفانه ایران هراسی در جهان ایجاد کرده اند که برنامه هایی برای مقابله با این موضوع داریم به همین منظور ردیف بودجه‌ ای را از مجلس گرفته ‌ایم.

قائم‌ مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه چین، ایران را جزء چهار کشور مقصد اصلی گردشگری انتخاب کرده، بیان کرد: یکی از دلایل اصلی آمدن گردشگران به کرمان، تور زیارت مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش نذیر کرمان، امروز از دو کاسه تاریخی با حضور قائم ‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در موزه سیم و زر کرمان رونمایی شد، یکی از کاسه ها با عنوان ظرف ابراهیم خانی مربوط به ۱۲۸۷ هجری قمری و دوران قاجار و دومین کاسه با عنوان ظرف حاج آقا علی ساخت کشور چین مربوط ۱۲۹۷ هجری قمری است.

انتهای پیام

[ad_1]

[ad_2]

کرمان بر قله آثار تاریخی ثبت شده جهانی/ اختصاص ۲۰ میلیارد برای موزه جیرفت

منبع: ایـسنا
? کرمان بر قله آثار تاریخی ثبت شده جهانی/ اختصاص ۲۰ میلیارد برای موزه جیرفت