کرمان برای استقبال از مسافران نوروزی آماده می‌شود

گروه استان‌ها – در جلسه ستاد تسهیل سفرهای نوروزی استان کرمان، برنامه‌ریزی برای استقبال از مسافران نوروزی در استان انجام شد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، جلسه مشترک گروه کاری میراث فرهنگی و ستاد تسهیل سفرهای نوروزی استان کرمان صبح امروز با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان در سالن پیامبر […]

گروه استان‌ها – در جلسه ستاد تسهیل سفرهای نوروزی استان کرمان، برنامه‌ریزی برای استقبال از مسافران نوروزی در استان انجام شد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، جلسه مشترک گروه کاری میراث فرهنگی و ستاد تسهیل سفرهای نوروزی استان کرمان صبح امروز با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار و برنامه‌ریزی برای استقبال از مسافران نوروزی در استان انجام شد.

سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون امور عمرانی استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه شهرداری کرمان برای ساخت و سازها در حریم قلعه دختر و قلعه اردشیر با میراث فرهنگی همکاری کند اظهار داشت: با اصلاح حریم عده‌ای می‌توانند در این محدوده ساخت و ساز انجام بدهند.

وی با اشاره به اینکه نباید مردم را معطل نگه داشت و ۱۳۲ پلاک موجود در حریم قلعه دختر و قلعه اردشیر باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود گفت: این املاک باید قیمت‌گذاری کارشناسی شده و نسبت به تامین اعتبار آن برنامه‌ریزی شود.

در این جلسه فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان  اینکه در حریم قلعه دختر و قلعه اردشیر کرمان مشکلاتی داشتیم اظهار داشت: ۱۳۰ هزار و ۷۲۹ متر مربع عرصه‌های اطراف حریم قلعه دختر و قلعه اردشیر کرمان است.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۵۴ پلاک آن آزاد شده و در حال حاضر ۱۳۲ پلاک روی عرصه حریم باید تعیین تکلیف شود گفت: سال ۹۸ اصلاح حریم همراه با عملیات کاوش در این منطقه آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه برای ساخت و ساز در این منطقه محدودیت تعداد طبقات ساختمانی وجود دارد افزود: برای نمای ساختمان‌ها نیز یک نوع نما متناسب با معماری تاریخی اسلامی تعریف شده که برای اجرای آن نیاز به همکاری شهرداری داریم.

وی بیان کرد: با اصلاح حریم این منطقه حجم مراجعه ارباب رجوعان به میراث فرهنگی کرمان کم شده و خوشبختانه مشکلات خیلی‌ها برطرف شده است.

فعالی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال در ایام نوروز شاهد حضور مسافران نوروزی در استان باشیم اظهار داشت: ستاد تسهیل سفرهای نوروزی در استان تشکیل شده و با توجه به فرصت کمی که داریم باید مصوبات جلسات اجرایی شود.

وی با بیان اینکه سه سایت بین المللی بم، میمند و ماهان را داریم که حجم گردشگران به این مناطق زیاد است گفت: نوروزگاه‌هایی پیش‌بینی شده که در ایام نوروز در سطح استان راه‌اندازی می‌شود و برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی نیز پیش‌بینی شده که در نوروز ۱۴۰۱ در استان برگزار شود.

آخرین اخبار امیکرون در ایران| خطر زیرگروه‌های ویروس جهش یافته آفریقایی/ قبض جریمه کرونایی برای کدام خودروها در سفرهای نوروزی صادر می‌شود؟ + نقشه و نمودار
استاندار کرمان: فرمانداران آمادگی سفرهای نوروزی را داشته باشند

احسان عراقی‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: ۴۵ مجتمع خدمات رفاهی در سطح جاده‌های استان برای استقبال از مسافران نوروزی آماده و تجهیز می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۴۳ راهدارخانه سطح جاده‌های استان کرمان نیز برای اسکان مسافران نوروزی در شرایط اضطراری آماده است گفت: ۴ هزار و ۳۰۰ اتوبوس و مینی‌بوس آماده جابه‌جایی مسافران نوروزی است و امیدواریم میزبان خوبی برای مسافران نوروزی به دیار حاج قاسم باشیم.

انتهای پیام/۵۱۱/ش




کرمان برای استقبال از مسافران نوروزی آماده می‌شود

منبع: تسنــیم
? کرمان برای استقبال از مسافران نوروزی آماده می‌شود