کرمانی‌ها در بزرگراه‌های درون‌شهری مراقب گشت نامحسوس باشند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: با هدف برخورد با مخلان امنیت ترافیکی، بزرگراه‌های شهری تحت نظارت گشت نامحسوس پلیس راهور قرار دارد. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ اسماعیل خوشوقت گفت: هدف از تشکیل پلیس نامحسوس شناسایی و اعمال قانون متخلفانی است که با سرعت و سبقت‌های غیرمجاز در سطح […]



رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: با هدف برخورد با مخلان امنیت ترافیکی، بزرگراه‌های شهری تحت نظارت گشت نامحسوس پلیس راهور قرار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ اسماعیل خوشوقت گفت: هدف از تشکیل پلیس نامحسوس شناسایی و اعمال قانون متخلفانی است که با سرعت و سبقت‌های غیرمجاز در سطح معابر بزرگراهی شهری تردد می‌کنند.

 
وی با اشاره به‌حضور مضاعف پلیس نامحسوس در جاده‌ها و معابر بزرگراهی از جمله رینگ(حلقه) اطراف شهر کرمان به دلیل بروز تصادفات زیاد اظهار کرد: برای این‌گونه رانندگان علاوه بر جریمه، توقیف در پارکینگ و توقیف‌های ساعتی، نمره منفی نیز لحاظ می‌شود.
 
رئیس پلیس راهور استان کرمان تصریح کرد: متخلفان جان خود و دیگر رانندگان، شهروندان و عابران پیاده را به‌خطر می‌اندازند از این‌رو سختگیری پلیس هم به منظور ارتقای امنیت ترافیکی و بر اساس مطالبه‌گری خود شهروندان است.
 
وی ادامه داد: با‌توجه‌به اینکه وقوع تصادفات شهری به‌ویژه در مرکز استان در رینگ اطراف شهر به‌علت بالا بودن تخلفات رانندگی زیاد است ایجاد گشت‌های پلیس نامحسوس لازم است.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: تخلفاتی که رانندگان در بزرگراه‌ها مرتکب می‌شوند شامل سرعت غیرمجاز، سبقت از سمت راست، لایی کشیدن، حمل بار غیرمتعارف و سرعت بالای موتورسیکلت سواران است.
 
وی اظهار کرد: نقص سیستم روشنایی، ورود عابران پیاده به سطح بزرگراه و در برخی نقاط نبودن گذرگاه استاندارد عبور عابر پیاده سبب بروز تصادفات جرحی و فوتی در این راه‌ها می‌شود.
 
خوشوقت ادامه داد: در کنار لزوم توسعه زیرساخت‌های ترافیکی در بزرگراه‌ها مانند انسداد مسیرهای دسترسی محلی، ایجاد موانع فیزیکی برای جلوگیری از ورود عابران پیاده، نصب و استقرار سامانه‌های کاهنده سرعت تا ۷۰ کیلومتر و نصب سرویس‌های کنترل هوشمند ترافیک نیازمند ایجاد امنیت ترافیکی در بزرگراه‌های شهری است.
 
وی حداکثر سرعت در بزرگراه‌های شهری را ۷۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: تجاوز از این سرعت موجب بروز حادثه می‌شود.

منبع: نذیر کرمان

انتهای خبر/م
 


کرمانی‌ها در بزرگراه‌های درون‌شهری مراقب گشت نامحسوس باشند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? کرمانی‌ها در بزرگراه‌های درون‌شهری مراقب گشت نامحسوس باشند