کرمانی‌ها از لزوم وحدت سخن می‌گویند | اخبار استان کرمان

با گذشت چند روز از اقدام توانمند نیروهای سپاه علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی اما مردم کرمان علاوه بر حمایت از این اقدام در خصوص لزوم وحدت مردم کشور تاکید می‌کنند. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری در خطبه‌های نمازجمعه نصر به آن اشاره کردند وحدت و […]




با گذشت چند روز از اقدام توانمند نیروهای سپاه علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی اما مردم کرمان علاوه بر حمایت از این اقدام در خصوص لزوم وحدت مردم کشور تاکید می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری در خطبه‌های نمازجمعه نصر به آن اشاره کردند وحدت و همدلی بود، حال چه وحدت و همدلی کشورهای مسلمان با یکدیگر و چه وحدت مردم یک کشور را می‌توان به آن تعمیم داد.

میدان آزادی شهر کرمان همان‌جایی که مجسمه شهید سلیمانی ایستاده تا به عنوان مقاومت نشان دهد که این شهر مردانی از جنس مبارزه و ایستادگی در برابر دشمن دارد این میدان که تقریباً می‌توان به عنوان مرکز شهر کرمان نام برد جایی بود که به عنوان یک خبرنگار به میان مردم کرمان رفتم و با آن‌ها در خصوص وحدت و همراهی‌شان با نیروهای نظامی و سپاه به گفتگو نشستم.

تیپ و آن دفترهایی که زیر دست‌شان داشتند نشان می‌داد که دانشجو هستند و البته حدس و گمانی که زدم با واقعیت یکی بود، دو دختر دانشجو که می‌گفتند سال چهارم دانشگاه باهنر و در رشته حقوق درس می‌خوانند.

اقدام سپاه مطالبه به‌حق بود
مثل همه مردم این سرزمین از اتفاقات، اقتدار ایران و مهم‌تر از همه از نمازجمعه نصر خبر داشتند.
یکی از آن‌ها رو به من کرد و گفت: مطالبه به حق و دفاع، حق هر انسانی است این‌که کسی وقیحانه وارد یک خانه شود و مثلا یکی از مهمانان آن خانه را از بین ببرد در هیچ منطقی نمی‌گنجد.

این دانشجو ادامه داد: حضرت آقا سخن شیرینی گفتند و آن هم وحدت؛ مسلماً اتفاق‌نظر است که افراد را به هدف می‌رساند.

وقتی از آن‌ها در خصوص اقدام سپاه در پاسخ به رژیم صهیونیستی سئوال کردم، آن یکی که خودش را زینب‌السادات جعفری معرفی کرد، گفت: ما پشت نظام‌مان هستیم و نیروهای نظامی و امنیتی‌مان را حمایت می‌کنیم.

یک‌ رنگیم و در برابر دشمن ایستاده‌ایم
وی ادامه داد: این دشمن است که اکنون حتی دنبال این است که در میان مردم کشور ایران تفرقه بیاندازد و ما را دو دل کند و بترساند اما ما همه یک‌ رنگیم و در برابر دشمن ایستاده‌ایم.

با این دو دانشجو که خداحافظی کردم، سراغ فروشنده‌ای رفتم که از مغازه‌اش بیرون آمده بود، رو به او کردم و بعد از معرفی خودم و صحبت‌های اولیه در این خصوص که موضوع گفتگو چیست و آیا موافقت می‌کند تا سخنی بگوید، گفت: مگر صحبت و حمایت از نظام و نیروهای سپاه کار سختی است.

عملیات روانی بین ما فاصله نمی‌اندازد
وی ادامه داد: کار سخت را بچه‌های این سرزمین چند شب پیش انجام دادند و اکنون نیز منتظر و آماده‌اند تا از این سرزمین دفاع کنند.
این فروشنده کرمانی بیان کرد: من به عنوان یکی از مغازه‌داران این شهر از این اقدام حمایت می‌کنم و به همه بچه‌های سپاه خداقوت می‌گویم، ما همه پشت سر نیروهای نظامی‌مان هستیم.

وی بیان کرد: دشمن فکر نکند که می‌تواند با عملیات روانی بین ما و سردامدارن این نظام فاصله بیاندازد ،همه ما یکی هستیم.

دریغ است ایران که ویران شود
بعد از این گفتگو بانویی که بر روی طرح مانتواش شعرهای ایرانی نشسته بود، توجه مرا به خودش جلب کرد. به سمتش رفتم و در گفتگوی اولیه دانستم برخلاف مدرک تحصیلی بالایش اما خانه‌داری را انتخاب کرده است.
دکترای ادبیات فارسی داشت وقتی با او در خصوص اقدام نیروهای نظامی سپاه علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی صحبت کردم، گفت: در شاهنامه چنین آمده است:

نمانیم که این بوم ویران کنند، همی غارت از شهر ایران کنند/ نخوانند بر ما کسی آفرین،چو ویران بود بوم ایران زمین/ دریغ است ایران که ویران شود، کنام پلنگان و شیران شود/ همه جای جنگ سواران بُدی، نشستن گه شهریاران بُدی/ کنون جای سختی و جای بلاست، نشستن گه تیز تک اژدهاست/ کسی کز پلنگان بخوردست شیر، در این رنج ما را بود دستگیر

وی ادامه داد: تاریخ نشان داده و حتی در ادبیات فارسی نیز می‌خوانیم که ایران مهد شیران است و محکم ایستاده است جای نگرانی نیست وقتی که همه زیر یک پرچم هستیم.

انتهای خبر/ پسند


کرمانی‌ها از لزوم وحدت سخن می‌گویند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? کرمانی‌ها از لزوم وحدت سخن می‌گویند