کربکندی:مهمترین آرزویم سلامت فوتبال است که به آن نرسیدم/ علاوه بر فساد به شرطبندی‌ها هم ورود کنند

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی نذیر کرمان، درباره اینکه انتظار جامعه فوتبال بر این است که مبارزه با فساد با جدیت ادامه یابد، اظهار کرد: به عنوان یک آدم فوتبالی از مهم‌ترین آرزو‌های من این بوده که سلامت مالی را در فوتبال ببینم، اما هنوز به این آرزویم نرسیدم. اگر شاهد پیگیری و […]

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی نذیر کرمان، درباره اینکه انتظار جامعه فوتبال بر این است که مبارزه با فساد با جدیت ادامه یابد، اظهار کرد: به عنوان یک آدم فوتبالی از مهم‌ترین آرزو‌های من این بوده که سلامت مالی را در فوتبال ببینم، اما هنوز به این آرزویم نرسیدم. اگر شاهد پیگیری و سر و صدا در مبارزه با فساد هستیم، بازی آن فدراسیون فوتبال نیست. اتفاقی است که از طریق دادگستری کرمان پیگیری می‌شود. چون در گذشته مباحثی در مورد فساد بود، اما اراده‌ای برای مبارزه با آن وجود نداشت. اگر بوده هم پنهانی بوده و من فوتبالی چیزی نشنیدم.

هیچ‌کس من را صدا نکرد

وی ادامه داد: آثار برخورد با فساد دیده نشده، زمانی سرمربی تیم صبای قم بودم، در یک مصاحبه بعد از بازی گفتم که فوتبال خیلی کثیف است و ۳ میلیون تومان جریمه و ۲ جلسه محروم شدم، که چرا چنین چیزی را گفتی، هیچ اراده‌ای برای برخورد نبود، هیچ‌کس من را صدا نکرد که کجای فوتبال کثیف و ناپاک است. اراده‌ای برای مقابله با فساد ندیدم و آغازی بر اینکه بحث‌ها در رابطه با فساد در فوتبال تمام شود دیده نشد. بحث‌های شرط بندی، تبانی‌ها و خرید داور، ایجاد شد. بخشی از آن هم مقصر فساد مسئولین هستند. در یک باشگاه بازیکنی ۱۰ میلیارد می‌گیرد مربی چند میلیارد دستمزد دارد، داور برای هر قضاوت ۴ میلیون می‌گیرد.

ناخواسته زمینه فساد فراهم می‌شود

پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: یک داور اگر ۲۰ قضاوت هم در یک فصل داشته باشد که ندارد، ۸۰ میلیون می‌گیرد و البته کسر مالیات هم دارد. وقتی عدالت در پرداخت حقوق داوری که زیر فشار شدید هجمه‌های هواداران تندرو و مدیریت، کادرفنی و بازیکنان تیم‌ها رعایت نمی‌شود، ناخواسته زمینه فساد فراهم می‌شود. باید نگاهی همه جانبه به ماجرای فساد داشت. حق را بدهند، برخورد لازم هم با فساد صورت گیرد، اگر یک داور بداند با قضاوت در هر بازی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان می‌گیرد، فکر رفتن به سمت فساد را هم نمی‌کند چه رسد به اینکه بخواهد ترغیب شود. باید عدالت در پرداخت دستمزد داوران رعایت شود تا از یک مقوله خیال‌ها آسوده شود.

اصلاً مماشاتی صورت نگیرد

وی افزود: موضوع بعدی مقابله با شرط‌بندی‌هاست که دیگر نهاد‌های قضایی غیر از کمیته‌های انضباطی و اخلاق فدراسیون می‌تواند ورود کند. باید برخورد جدی با تمام موارد فساد شود و در این زمینه اصلاً مماشاتی صورت نگیرد. در مقاطع مختلف با فساد برخورد شد، چند نفری را گرفتند، حتی پای وزارت اطلاعات به موضوع کشیده شد، فاسدان می‌ترسیدند، اما بعد از مدتی همان دلال فاسد مسئولیت می‌گرفت و به کمیته نقل و انتقالات می‌رفت. مجوز رسمی برای کارش می‌گرفت. یعنی راه فرار را خیلی خوب بلد هستند.

کربکندی تصریح کرد: اگر می‌خواهند ریشه فساد خشکانده شود باید کار بسیار سخت و پرفشاری را با همکاری سازمان‌های دارای اختیار ورود به این موضوع مهم ارائه کنند.  

انتهای پیام/




کربکندی:مهمترین آرزویم سلامت فوتبال است که به آن نرسیدم/ علاوه بر فساد به شرطبندی‌ها هم ورود کنند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آنـــا
? کربکندی:مهمترین آرزویم سلامت فوتبال است که به آن نرسیدم/ علاوه بر فساد به شرطبندی‌ها هم ورود کنند