کتاب «تاریخ عکاسی و عکس‌های تاریخی کرمان» رونمایی شد

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: ششصدو‌سی‌هفتمین شب از شب‌های بخارا به رونمایی از کتاب «تاریخ عکاسی و عکس‌های تاریخی کرمان» تألیف عباس افضلی ننیز،اختصاص یافت. مراسم رونمایی از این کتاب،عصر جمعه ۲۰ خردادماه با حضور و سخنرانی علی دهباشی روزنامه‌نگار و سردبیر مجله بخارا،سید محمدعلی گلاب‌زاده مدیر مرکز کرمانشناسی،مهرداد اسکویی مستندساز،عکاس و پژوهشگر عکس‌های تاریخی،مظفر […]

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: ششصدو‌سی‌هفتمین شب از شب‌های بخارا به رونمایی از کتاب «تاریخ عکاسی و عکس‌های تاریخی کرمان» تألیف عباس افضلی ننیز،اختصاص یافت.

مراسم رونمایی از این کتاب،عصر جمعه ۲۰ خردادماه با حضور و سخنرانی علی دهباشی روزنامه‌نگار و سردبیر مجله بخارا،سید محمدعلی گلاب‌زاده مدیر مرکز کرمانشناسی،مهرداد اسکویی مستندساز،عکاس و پژوهشگر عکس‌های تاریخی،مظفر طاهری استاد عکاسی‌،دکتر پریسا کدیور نویسنده و پژوهشگر تاریخ و استاد دانشگاه،پژمان موسوی روزنامه‌نگار و سردبیر مجله تجربه،مجتبی احمدی سردبیر جنگ هنر مس و ویراستار کتاب،عباس افضلی‌ننیز عکاس و استاد دانشگاه در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فردای کرمان،در این مراسم که با استقبال پرشور اهالی فرهنگ و هنر استان،به ویژه عکاسان و علاقه‌مندان به این رشتۀ هنری همراه بود،سردبیر ماهنامه وزین بخارا و مجری برنامۀ شب‌های بخارا بیان کرد:«شب‌های بخارا طی این سال‌ها سعی کرده یادگارهای ارزشمند فرهنگ ملی ایران را پاس بدارد».

علی دهباشی ادامه داد:«ششصدو‌سی‌هفتمین شب از شب‌های بخارا به عکاسی به‌عنوان یکی از جلوه‌ها و مظاهر مهم فرهنگ ایران و یکی از جلوه‌های مهم فرهنگ مردم کرمان،عکس‌هایی که آقای افضلی‌ننیز در طول این سال‌ها توانستند،یک‌به‌یک جمع‌آوری کنند و گنجینه‌ای را فراهم بیاورند که این گنجینه به فرهنگ کرمان،فرهنگ مردم ایران و به فرهنگ عکاسی در ایران می‌افزاید،اختصاص یافته است».

وی افزود:«این‌چنین است که ما دارای یک فرهنگ بزرگ می‌شویم،هر کسی در هر گوشه‌ای از این سرزمین با کوشش‌هایی که انجام داده است برگ‌های زرینی به فرهنگ ما افزوده است و راز ماندگاری ایران،ازجمله،همین است».

سردبیر ماهنامه بخارا خاطرنشان کرد:«حتما کارشناسان دربارۀ آن‌چه که جناب آقای افضلی انجام دادند اظهار نظر خواهند کرد،اما بدون تردید ما امروز با بخش دیگری از تاریخ کرمان توسط این عکس‌ها آشنا می‌شویم».

وی گفت:«روابط مردم،شیوۀ زیست آن‌ها،معاشرت آن‌ها،نوع لباس و پوشش و مجموعۀ آن‌چه که به‌عنوان فرهنگ اجتماعی از آن یاد می‌شود در درون این عکس‌ها وجود دارد».

دهباشی اظهار کرد:«از این پس هر کس که بخواهد دربارۀ تاریخ کرمان مقاله بنویسد و پژوهش کند قطعا باید به این کتاب هم مراجعه کند و این کتاب در تمام کتابخانه‌ها جای ارزشمند خود را حفظ می‌کند و مورد مراجعه قرار خواهد گرفت».

گفتنی است کتاب «تاریخ عکاسی و عکس‌های تاریخی کرمان» را دانشگاه شهید باهنر کرمان،با همکاری روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و بنیاد ایران‌شناسی (مرکز کرمان‌شناسی) منتشر کرده است.  /پ




کتاب «تاریخ عکاسی و عکس‌های تاریخی کرمان» رونمایی شد

منبع:خبر کرمان
?

کتاب «تاریخ عکاسی و عکس‌های تاریخی کرمان» رونمایی شد

:اخبار استان کرمانفرهنگ