کاهش ۷ درصدی وقوع سرقت در استان کرمان

معاون دادگستری استان کرمان از کاهش ۷ درصدی سرقت در استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در ۲۱ حوزه قضایی روند وقوع جرم سرقت کاهشی بوده است. – اخبار استانها – به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سیدمهدی قویدل ظهر امروز در نهمین جلسه جامع پیشگیری از سرقت استان کرمان با اشاره به […]

معاون دادگستری استان کرمان از کاهش ۷ درصدی سرقت در استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در ۲۱ حوزه قضایی روند وقوع جرم سرقت کاهشی بوده است.

– اخبار استانها –

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سیدمهدی قویدل ظهر امروز در نهمین جلسه جامع پیشگیری از سرقت استان کرمان با اشاره به اینکه در ۲۱ حوزه قضایی استان روند وقوع جرم سرقت کاهشی بوده است، اظهار داشت: بیشترین کاهش سرقت‌ها طی شش ماهه نخست سال جاری مربوط به شهرستان‌های زرند با ۴۴ درصد کاهش، منوجان با ۴۰ درصد کاهش و عنبرآباد با ۲۹ درصد کاهش بوده است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های نرماشیر ۲۶ درصد، کشکوئیه و گلباف هر کدام ۲۵ درصد، بافت و بردسیر ۲۲ درصد و حوزه‌های سیرجان، رابر، راور، رفسنجان، رودبار جنوب، جیرفت، کرمان و قلعه گنج بین ۳ تا ۲۰ درصد در وقوع جرم سرقت کاهش داشته‌اند. 

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در تشریح و معرفی فعالیت‌های سامانه همیاب ۲۴، گفت: این سامانه دانش‌بنیان و برای استعلام و ردیابی گوشی تلفن همراه با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با همکاری اپراتورهای مخابراتی، اصناف، کلانتری‌ها و غیره بستر تسریع فرآیند ردیابی گوشی همراه و وسایل الکترونیکی را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه همیاب ۲۴ با ارائه قابلیت و استعلام رجیستری گوشی و استعلام سرقتی گوشی، تبلت و لپ‌تاپ گامی موثر در راستای پیشگیری از وقوع جرم در حوزه خرید و فروش دستگاه‌های دیجیتال سرقتی برداشته است، ادامه داد: همکاری و تعامل برون سازمانی در زمینه پیشگیری از سرقت رو به بهبود است و اقدامات پیشگیرانه با همین جدیت پیگیری می‌شود.

آغاز مرحله جدید طرح جمع‌آوری سلاح غیرمجاز در استان کرمان
جمع‌آوری ۱۹۰۰ معتاد متجاهر در شهر کرمان

قویدل، اقدامات اصناف، شهرداری در زمینه پایش تصویری و پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی و اداره برق شمال استان در زمینه پیشگیری و انجام اقدامات امنیتی، انتظامی و پابندهای الکترونیک را مثبت ارزیابی کرد و افزود: استمرار اقدامات فوق، رمز موفقیت در پیشگیری از سرقت است.

وی با بیان اینکه با تمرکز بر ۳ وجه سارق، مالک و بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه، انجام اقدامات اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به‌طور قطع مهم و مورد تاکید است، گفت: روند انتقال کارگاه‌های ضایعاتی با مشکلات عملیاتی و اجرایی مواجه است و نیاز به اقدام قاطع و برخورد لازم از سوی متولیان امر دارد.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان، بیان کرد: در مسئله سرقت بیشتر چالش‌های موجود در خصوص اتباع بیگانه مجرم، معتادین متجاهر و کارگاه های ضایعاتی است که با وجود پیگیری‌های انجام شده مسائل هنوز به‌صورت کامل رفع نشده است و نیازمند پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه تقسیم کار اصلی ۳ موضوع مذکور در شورای پیشگیری از وقوع جرم مشخص و ابلاغ شده است و وظایف سازمان‌ها و نهادها براساس دستورالعمل شورای امنیت کشور مجدداً ابلاغ خواهد شد، گفت: در مجموع از ابتدای سال تاکنون ۷ درصد سرقت در استان کاهش یافته است.

انتهای پیام/۵۱۱/




کاهش ۷ درصدی وقوع سرقت در استان کرمان

منبع: تسنــیم
? کاهش ۷ درصدی وقوع سرقت در استان کرمان