کاهش ۵ درصدی پرونده‌های سرقت استان کرمان در ۳ ماهه نخست امسال

نذیر کرمان/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: با توجه به استخراج آمار مربوط به ورود پرونده‌های سرقت در استان در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳، میزان ورودی پرونده‌ها پنج درصد کاهش داشته است. سیدمهدی قویدل ۱۳ تیرماه در کارگروه تخصصی پیشگیری از سرقت استان کرمان اظهار کرد: هم اندیشی و […]



نذیر کرمان/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: با توجه به استخراج آمار مربوط به ورود پرونده‌های سرقت در استان در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳، میزان ورودی پرونده‌ها پنج درصد کاهش داشته است.

سیدمهدی قویدل ۱۳ تیرماه در کارگروه تخصصی پیشگیری از سرقت استان کرمان اظهار کرد: هم اندیشی و هم افزایی در خصوص اجرای برنامه‌های ابلاغی معاونت قوه و برنامه‌های عملیاتی قوه قضائیه با موضوع پیشگیری از بزه اولویت‌دار سرقت در سطح استان کرمان و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی و احصاء راهکارهای عملی و اجرای طرح‌های پیشگیرانه در کارگروه پیشگیری از سرقت استان پیگیری می‌شود.

وی افزود: در راستای مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و پیگیری کارگروه تخصصی سرقت، موضوع ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی و پایش تصویری در کرمان در حال اجراست و پیشرفت خوبی داشته است .

معاون قضایی دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از سرقت سیم و تجهیزات برق در استان کرمان با توجه به اقدامات موثر در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۳۴ درصد کاهش سرقت در این زمینه روبه‌رو بودیم.

وی افزود: در راستای ارتقاء آگاهی‌های عمومی و گسترش فرهنگ پیشگیری از سرقت بایستی محتوای پیشگیرانه به روز و کارآمد براساس پرونده‌های سرقت توسط پلیس پیشگیری و آگاهی و قضات رسیدگی کننده به جرم سرقت احصا و در بسترهای مختلف رسانه‌ای اطلاع‌رسانی شود.

قویدل بیان کرد: چند چالش مهم درخصوص پیشگیری و کاهش سرقت در کارگروه تخصصی سرقت استان مد نظر است که شامل پایش تصویری اصناف، شهرداری‌ها و ادارات، سازماندهی کارگاه‌های ضایعاتی، معتادان متجاهر و همچنین شناسایی خریداران و مراکز خرید و فروش اموال مسروقه، اتباع، کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار و دستگیری متهمان و محکومان متواری سرقت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: یکی از موارد مهم در محلات، ایجاد پارکینگ و نگهبان برای ساختمان‌های در حال ساخت با استفاده از ظرفیت شرکت‌های حفاظتی در مراکز مهم تجاری و محلات برخوردار است که تا حد زیادی از سرقت‌ها پیشگیری می‌کند.

انتهای پیام


کاهش ۵ درصدی پرونده‌های سرقت استان کرمان در ۳ ماهه نخست امسال

منبع: ایـسنا
? کاهش ۵ درصدی پرونده‌های سرقت استان کرمان در ۳ ماهه نخست امسال