کاهش ۲۱ نفری جان‌باختگان تصادفات شهری کرمان

سرهنگ اسماعیل خوشبخت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه مقدورات نیروی انسانی پلیس در استان کرمان کم است و در خیلی از جاها پاسخگوی نیاز ما نیست، اظهار داشت: سالانه حجم زیادی خودرو به ناوگان حمل و نقل شهری ما افزوده می‌شود و متاسفانه متناسب با آن زیرساخت‌های شهری ما برای […]

سرهنگ اسماعیل خوشبخت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه مقدورات نیروی انسانی پلیس در استان کرمان کم است و در خیلی از جاها پاسخگوی نیاز ما نیست، اظهار داشت: سالانه حجم زیادی خودرو به ناوگان حمل و نقل شهری ما افزوده می‌شود و متاسفانه متناسب با آن زیرساخت‌های شهری ما برای کنترل ترافیک اصلاح نشده است.

وی با اشاره به اینکه سرریز همه کمی‌ها و کاستی‌ها وارد کار حوزه پلیس می‌شود، گفت: پارکینگ عمومی در هسته مرکزی شهر کرمان کم است، گره‌های ترافیکی در این منطقه وجود دارد و این یکی از معضلات ماست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه قبل از صدور مجوز ساخت مراکز تجاری و ساختمان‌های پزشکان فکری برای پارکینگ این مراکز نمی‌شود، ادامه داد: به طور مثال در خیابان جهاد کرمان تعداد زیادی ساختمان پزشکان وجود دارد که فکری برای پارکینگ آنها نشده است و در این شرایط انتظار داریم خود پزشکان با توجه به مسئولیت اجتماعی که دارند، پای کار آمده و به کمک پلیس بیایند.

وی با اشاره به تصادفاتی که در محور هفت باغ رخ می‌دهد، گفت: بخشی از تصادفات این محور مربوط به کسانی است که سرو مشروبات الکلی داشتند و این رانندگان منجر به تصادفات بسیار کشنده‌ای در این محور شدند.

خوشبخت با اشاره به اینکه براساس آمار پزشکی قانونی طی چهار ماه گذشته در معابر شهری کرمان با کاهش ۲۱ نفری جانباختگان حوادث ترافیکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بودیم، بیان کرد: این آمار بسیار خوبی برای ما است چرا که نجات جان حتی یک نفر برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد سرعتکاه مصوبه شورای ترافیک است و کلیه کارهای زیرساختی، خط‌کشی و ایمن‌سازی آن توسط شهرداری انجام می‌شود، گفت: شهر ما یک شهر هوشمند نیست و برای جلوگیری از تصادفات و کاهش جانباختگان اجرای سرعتکاه‌ها یک مسکن است؛ در شهر کرمان خیلی از تصادفات که داریم با عابانر پیاده است و برای پیشگیری از این تصادفات مجبوریم ایجاد سرعتکاه‌ها را داشته باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با اشاره به اینکه در بحث موتوسیکلت سواران دو مسئله برای ما اهمیت دارد، گفت: بخشی از تخلفات موتورسیکلت سواران به مسئولیت اجتماعی خود افراد و خانواده‌ها برمی‌گردد؛ متاسفانه برخی از خانواده‌ها با علم به اینکه فرزند آنها گواهینامه ندارد موتورسیکلت را در اختیار وی می‌گذارند.

وی با بیان اینکه ایجاد پیست‌های موتورسواری در استان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد تا جوانان ما بتوانند هیجانات خود را در این مکان‌ها تخلیه کنند، ادامه داد: در کنار فرهنگ‌سازی اقدامات سلبی نیز در دستورکار پلیس است و برنامه ویژه‌ای در بحث برخورد با موتورسیکلت‌سواران و تخلفاتی که انجام می‌دهند، داریم که طی چند روز آینده اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/۵۱۱/




کاهش ۲۱ نفری جان‌باختگان تصادفات شهری کرمان

منبع: تسنــیم
? کاهش ۲۱ نفری جان‌باختگان تصادفات شهری کرمان