کاهش هزینه‌ها با وجود شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات استان‌ کرمان گفت: شبکه ملی اطلاعات سبب کاهش هزینه برای مشترکین و افزایش تاب‌آوری شبکه و فرصتی برای افزایش چند برابری انتقال اطلاعات در داخل کشور شده است. حسین ساجدی‌فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به اختلالات جهانی اینترنت در چند روز گذشته، به اهمیت وجود شبکه […]



مدیرکل ارتباطات استان‌ کرمان گفت: شبکه ملی اطلاعات سبب کاهش هزینه برای مشترکین و افزایش تاب‌آوری شبکه و فرصتی برای افزایش چند برابری انتقال اطلاعات در داخل کشور شده است.

حسین ساجدی‌فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به اختلالات جهانی اینترنت در چند روز گذشته، به اهمیت وجود شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد و گفت: اکنون زمان تبیین اهمیت وجود شبکه ملی اطلاعات است چراکه با واکنش منفی مردم روبرو بوده است آن هم‌ از این جهت که مردم فکر می‌کنند شبکه ملی اطلاعات یعنی قطع ارتباط با اینترنت جهانی است در حالی‌که چنین قراری نبوده و نیست.

وی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات به این معنا است که بتوانیم در داخل کشور هدایت و مسیریابی کنیم و به نیازهای خودمان در بستر اینترنت پاسخ بدهیم، اصلاً به معنی قطع ارتباط با جهان نیست.

مدیرکل ارتباطات استان‌ کرمان تاکید کرد: در سال ۱۳۸۴ بر اساس تصمیم هیات وزیران با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم‌گیری شد که شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود.

ساجدی‌فر افزود:  البته دلیل اصلی ایجاد شبکه ملی اطلاعات کاهش وابستگی به شبکه جهانی بود و تاکید شد تا مراکز داده داخلی در کشور با پهنای باند مناسب راه‌اندازی شود و از تمام ظرفیت‌های داخلی به این منظور به‌کارگیری شود.

وی به دستاوردهای پروژه شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: با داشتن شبکه ملی اطلاعات کشور دارای یک مدیریت داخلی کاملاً مستقل است، مسیریابی از مباحث مهمی که روز گذشته جهان با آن روبه‌رو بود اما باید گفت که با داشتن شبکه ملی اطلاعات ما دارای مسیریابی داخلی هستیم از این‌ رو کم‌تر تحت تاثیر مشکلات جهانی قرار می‌گیریم.

مدیرکل ارتباطات استان‌ کرمان ادامه داد: برقراری ارتباط امن و پایدار بین دانشگاه‎‌ها و مراکز امنیتی از دیگر مزایای شبکه ملی اطلاعات است.

ساجدی‌فر به پلت‌فرم‌های داخلی و بهینه در کشور و در سایه شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و توضیح داد: پلت‌فرم‌های داخل کشور با دادن خدمات توانستند اتفاقات و گردش مالی خوبی را رقم بزنند.

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات سبب کاهش هزینه برای مشترکین و افزایش تاب‌آوری شبکه و فرصتی برای افزایش چند برابری انتقال اطلاعات در داخل کشور شده است.

مدیرکل ارتباطات استان‌ کرمان تاکید کرد: هدف نهایی و در واقع مهم‌ترین هدف ایجاد شبکه ملی اطلاعات استقلال است، دولت الکترونیک، خدمات الکترونیک، قضایی و بانکی در این بستر می‌تواند خدمات را به همه افراد ارائه دهد.

ساجدی‌فر با اشاره به این‌که پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در کشور تاکنون ۶۴ درصد بوده است، توضیح داد: هنوز تا تحقق ۱۰۰ درصدی فاصله داریم اما همین مقدار سبب شده تا کم‌ترین تاثیرات را هم از شبکه جهانی نداشته باشیم و زمانی‌که جهان دچار مشکل است اما در ایران افراد به‌راحتی در حال انجام کارهای و دریافت خدمات الکترونیکی باشند.

انتهای خبر/ پسند  

 


کاهش هزینه‌ها با وجود شبکه ملی اطلاعات

منبع:آرمـان
? کاهش هزینه‌ها با وجود شبکه ملی اطلاعات