کاهش میزان خشکیدگی خوشه خرما در استان کرمان | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در زمینه خشکیدگی خوشه خرما تحقیقاتی در چند سال گذشته انجام شده و توصیه‌های فنی ارائه و با رعایت مسائل فنی، درصد خشکیدگی کاهش یافته است. مهدی لطفعلی زاده ۲۷ مرداد ماه در جلسه کارگروه کشاورزی شرق استان کرمان(شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و گنبکی) […]



نذیر کرمان/کرمان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در زمینه خشکیدگی خوشه خرما تحقیقاتی در چند سال گذشته انجام شده و توصیه‌های فنی ارائه و با رعایت مسائل فنی، درصد خشکیدگی کاهش یافته است.

مهدی لطفعلی زاده ۲۷ مرداد ماه در جلسه کارگروه کشاورزی شرق استان کرمان(شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و گنبکی) اظهار کرد: خرما محصول استراتژیک این منطقه محسوب می‌شود که به همت کشاورزان و بهره‌برداران  تولید می‌شود .

وی افزود: خشکیدگی و آفت از جمله مشکلاتی است که محصولات این منطقه را درگیر کرده و در این خصوص اطلاع رسانی صورت گرفته و کشاورزان به طور مرتب باغات خود را باید پایش کنند .

لطفعلی زاده بیان کرد: ردیابی و پایش روزانه باغات توسط کارشناسان شبکه نظارت و مراقبت در سراسر شرق استان کرمان در حال انجام است و توصیه‌های فنی لازم به بهره‌برداران از طریق ارسال پیامک، فضای مجازی، رسانه‌ها، صدور اطلاعیه‌های ترویجی، آموزش‌های انفرادی و کلاس‌های آموزشی ترویجی صورت گرفته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: بهره‌برداران بایستی در صورت مشاهده آفت به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند، وسایل مورد نیاز برای کنترل در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

لطفعلی زاده افزود: کشاورزان باید به مسائل تغذیه‌ای باغات خود توجه داشته باشند. ضمن اینکه استفاده از کودهای پتاس میزان خشکیدگی را به شدت پایین می آورد.

وی درباره ایستگاه تحقیقات شهرستان نرماشیر گفت: این مرکز تحقیقات در شرق استان وجود دارد و باید در این خصوص پیگیری و مسائل را از طریق مرکز تحقیقات استان دنبال کنیم که چرا فعال نیست.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در بخش دیگری از سخناننش بیان کرد: در بحث ارتقاء دانش فنی، با توجه به تجربیاتی که در سطح استان وجود دارد می‌توان میزان تولید و بهره‌وری را بالا برد.

وی افزود: در سطح استان خرده مالکان، مروجان خوبی در تولیدات هستند و باید افراد دارای تخصص به کمک ما بیایند که این افراد نقش به سزایی در ارتقاء دانش در کنار دیگر باغداران دارند.

انتهای پیام


کاهش میزان خشکیدگی خوشه خرما در استان کرمان

منبع: ایـسنا
? کاهش میزان خشکیدگی خوشه خرما در استان کرمان