کاهش تولید مرغ در کرمان

فردای کرمان – پروین میرزاحسینی: مرغ گرم در بازار کرمان ۵۶ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد که با توجه به قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان که از سوی ستاد تنظیم بازار تعیین‌ شده است،۳ هزار و ۵۰۰ تومان زیر نرخ مصوب عرضه می‌شود. اما با این وجود،کاهش تقاضا برای مرغ،میزان تولید را […]

فردای کرمان – پروین میرزاحسینی: مرغ گرم در بازار کرمان ۵۶ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد که با توجه به قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان که از سوی ستاد تنظیم بازار تعیین‌ شده است،۳ هزار و ۵۰۰ تومان زیر نرخ مصوب عرضه می‌شود.

اما با این وجود،کاهش تقاضا برای مرغ،میزان تولید را کاهش داده است.

به گفتۀ رئیس اتحادیه صنف قصاب،مرغ و ماهی کرمان،به دنبال افزایش قیمت،تقاضا برای خرید مرغ به شدت کاهش پیدا کرده و به همین دلیل تولیدکنندگان هم متناسب با تقاضای بازار،میزان جوجه‌ریزی را کاهش داده‌اند.

عبدالرضا منصوری‌نیا با تاکید بر این‌که کاهش جوجه‌ریزی،مشکلی را برای تامین بازار مرغ ایجاد نمی‌کند،گفت که قیمت مرغ در کرمان طی ماه‌های آینده با توجه به میزان جوجه‌ریزی انجام شده و بالا بودن نرخ نهاده‌های دامی،حتما به قیمت مصوب خواهد رسید.

وی ۲۳ مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگار فردای کرمان با اشاره به جوجه‌ریزی انجام شده،توضیح داد:«با توجه به این‌که تقاضا برای خرید مرغ به دلیل افزایش قیمت،کاهش داشته است،تولیدکنندگان با توجه به نیاز بازار،جوجه‌ریزی داشته‌اند اما برای تامین مرغ در روزهای آینده مشکلی نخوهیم داشت».

رئیس اتحادیه صنف قصاب،مرغ و ماهی کرمان مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان را عدم ثبات قیمت نهاده‌ در بازار بیان کرد و ادامه داد:«با توجه به بالا بودن هزینه‌های تولید،اگر مرغدار بداند که قیمت نهاده تا مدتی ثابت خواهد ماند بهتر می‌تواند برای تولید برنامه‌ریزی کند».

وی درخصوص فراخوان جهاد کشاورزی برای صدور مجوز برای ایجاد مرغداری‌های جدید نیز گفت:«راه‌اندازی مرغداری جدید هزینه‌های زیادی در بر دارد اما تعدادی برای اخذ مجوز اقدام کردند و مرغداری جدید نیز راه‌اندازی شد».

منصوری‌نیا بیان کرد:«طی این مدت جهاد کشاورزی،نهایت همکاری را با مرغداری‌های کوچک داشت و با رفع مشکل این واحدها به افزایش تولید کمک کرد».

وی افزود:«با حمایت از واحدهای کوچک و افزایش ظرفیت تولید،وضعیت تولید مرغ در کرمان بهتر شد اما همچنان به دلیل کمبودی که داریم بخشی از مرغ از استان یزد تامین می‌شود». /پ

 




کاهش تولید مرغ در کرمان

منبع:خبر کرمان
?

کاهش تولید مرغ در کرمان

:اخبار استان کرمان – اقتصادی