کار بر زمین مانده در دولت سیزدهم اجرایی شد

معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: پروژه عملیات اجرایی محور قلعه گنج به سمت جازموریان بعد از گذشت ۱۰ سال کار بر زمین مانده در دولت سیزدهم اجرایی شد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان » ؛ یکی از اصلی ‌رین شعارهای دولت سیزدهم، توسعه زیرساخت‌های حمل […]



معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: پروژه عملیات اجرایی محور قلعه گنج به سمت جازموریان بعد از گذشت ۱۰ سال کار بر زمین مانده در دولت سیزدهم اجرایی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان » ؛ یکی از اصلی ‌رین شعارهای دولت سیزدهم، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی در راستای توسعه محورهای ترانزیتی است.

 
دولت سیزدهم از همان ابتدا عزم خود را بر اتمام طرح‌های نیمه تمام قرار داد تا از این طریق ضمن گشایش در امور، از تداوم خسارت‌های تحمیل شده ناشی از فرسایشی‌شدن پروژه‌ها هم جلوگیری کند.
 
یکی از این پروژه‌ها راه ارتباطی شهرستان جازموریان به قلعه گنج است که بیش از ۱۰ سال بر زمین مانده بود و از آخرین عملیات اجرایی انجام شده در این پروژه گذشته است که به علت‌ عدم‌تامین اعتبار متوقف شده بود و حال در دولت سیزدهم اجرایی شد. 
 
علی علیدادی معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در تشریح این خبر اظهار کرد: این پروژه در راستای برقراری اتصال منطقه به سواحل استراتژیک مکران در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی بیان کرد: بیش از ۱۰ سال از آخرین عملیات اجرایی انجام شده در این پروژه گذشته است که به علت‌ عدم‌تامین اعتبار متوقف شده بود.
 
معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان ادامه داد: عملیات اجرایی راه اصلی در محور، حدفاصل سه راهی چاه حسن به سه راهی چاه‌لک در حوزه شهرستان جازموریان به طول ۱۶ کیلومتر است.
 
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه شامل زیرسازی و تکمیل ابنیه فنی است، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و تخصیص و تامین اعتبارات مورد نیاز روند اجرایی پروژه مذکور به طول ۱۶ کیلومتر آغاز شده است.
 
وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی به منظور تکمیل عملیات اجرایی پروژه مذکور در سال جاری به عمل آمده است.
 
علیدادی افزود: از مجموع طول محور جاسک ریگان نیز ۲۲۶ کیلومتر در حوزه جنوب کرمان واقع شده است که تاکنون ۱۳۵ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.
 
معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: با اجرای این عملیات و تکمیل و بهره برداری آن ارتباط شهرستان جازموریان به قلعه گنج برقرار می‌شود و همچنین در تردد از بنادر جنوبی به سمت نواحی شرقی کشور نیز تسهیل رخ می‌دهد.
 
وی همچنین هدف از آغاز عملیات اجرایی این راه اصلی را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، و همچنین تسهیل در تردد و توسعه و رونق اقتصادی این خطه برشمرد.
 
علیدادی گفت: با اجرای این عملیات، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص‌های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش می‌یابد.
منبع: رودبار ما

انتهای خبر/پورحیدر 


کار بر زمین مانده در دولت سیزدهم اجرایی شد

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? کار بر زمین مانده در دولت سیزدهم اجرایی شد