کارگروه ویژه آماده پذیرش درخواست‌های بیمه‌ای اهالی رسانه کرمان | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان از شکل‌گیری «کارگروه ویژه پیگیری موضوعات بیمه‌ای کنشگران رسانه‌ای استان» خبر داد و گفت: با موافقت مدیرکل تامین اجتماعی استان کارگروه مذکور شکل گرفته و هفته آینده رسما فعالیت خود را آغاز خواهد نمود.  سیدرضا میرحسینی در گفت و گو با نذیر کرمان اظهار کرد: ماهیت مشاغل رسانه‌ای […]



نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان از شکل‌گیری «کارگروه ویژه پیگیری موضوعات بیمه‌ای کنشگران رسانه‌ای استان» خبر داد و گفت: با موافقت مدیرکل تامین اجتماعی استان کارگروه مذکور شکل گرفته و هفته آینده رسما فعالیت خود را آغاز خواهد نمود. 

سیدرضا میرحسینی در گفت و گو با نذیر کرمان اظهار کرد: ماهیت مشاغل رسانه‌ای به شکلی است که در حوزه تامین اجتماعی و برخی حوزه‌های دیگر بعضا چالش‌هایی میان کارگاه‌های رسانه‌ای و ادارات متولی رخ می‌دهد؛ به طور مثال موضوع بازرسی کارگاه‌های رسانه‌ای در بحث تامین اجتماعی جزء مشکلات شایع در این زمینه است.

وی ادامه داد: ماهیت بعضی مشاغل رسانه‌ای نظیر حرفه خبرنگاری یا عکاسی خبری به شکلی است که حضور فیزیکی در محل کار آنچنان که در مشاغل دیگر وجود دارد، معمول نیست و با ظهور ابزارهای دیجیتال ارتباطی این حضور فیزیکی کمرنگ‌تر از هر زمان دیگری است و بازرسین تامین اجتماعی بنا به وظایف ذاتی خود لازم است از اشتغال به کار همکاران در رسانه‌های خود مطمئن شده و یکی از راه‌های حصول اطمینان از این امر و به تعبیری مهم‌ترین راه، بازدید از محل فیزیکی کار خبرنگاران و عکاسان خبری است. 

میرحسینی گفت: طبیعتا به کرات این اتفاق رخ می‌دهد که در زمان حضور بازرسان، خبرنگاران یا عکاسان خبری  و یا سایر عوامل رسانه در محل کار خود حضور نداشته باشند و این موضوع سبب تنظیم گزارشات متعددی مبنی بر عدم حضور نیروی بیمه شده بوده و عملا همه این موارد می‌توانند در زمره تخلفات بیمه‌ای قرار گیرند. 

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان اظهار کرد: چالش‌های کنشگران رسانه‌ای محدود به موضوع بازرسی نیست و موضوعات متعددی نظیر استفاده از یارانه حق بیمه، بحث بازنشستگی و موضوع سختی و زیان‌آوری این مشاغل و سایر موارد در این زمینه وجود داشته که همه می‌تواند در قالب این کارگروه طرح و حل و فصل شود. 

میرحسینی افزود: کارگروه با الگویی ابتکاری و کارآمد شکل گرفته و می‌تواند مدل مناسبی برای بهره‌برداری در سایر استان‌های کشور باشد. 

وی گفت: اهالی رسانه می‌توانند موضوعات خود را اعم از درخواست‌ها، شکوائیه‌ها و پیشنهادات مرتبط با موضوع را برای طرح و بررسی در کارگروه به خانه مطبوعات استان تحویل داده و بر اساس تمهیدات صورت گرفته ترکیب اعضای کارگروه در جلسات آن شناور و برحسب جنس موارد مطروحه خواهد بود. 

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان بیان کرد: حل و فصل موضوعات مبتلابه مشاغل رسانه‌ای از کارکردهای اصلی نهاد خانه مطبوعات و جزء مطالبات اصلی اهالی رسانه و مورد تاکید هیئت مدیره بوده که امیدواریم با شکل گیری کارگروه در حد قابل قبولی تحقق یابد.

انتهای پیام 


کارگروه ویژه آماده پذیرش درخواست‌های بیمه‌ای اهالی رسانه کرمان

منبع: ایـسنا
? کارگروه ویژه آماده پذیرش درخواست‌های بیمه‌ای اهالی رسانه کرمان