کارگاه آموزشی سواد رسانه ای در جنوب کرمان برگزار شد

جیرفت – فت فتو – با حضور استاد برجسته کشوری کارگاه آموزشی سواد رسانه ای یک روزه در جنوب کرمان برگزار شد. به گزارش بامداد دوشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، کارگاه آموزشی نقش سواد رسانه ای در صیانت از خانواده ها از سری برنامه […]

جیرفت – فت فتو – با حضور استاد برجسته کشوری کارگاه آموزشی سواد رسانه ای یک روزه در جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش بامداد دوشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، کارگاه آموزشی نقش سواد رسانه ای در صیانت از خانواده ها از سری برنامه های نخستین جشنواره سواد رسانه ای در دلفارد با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، فرمانداران شهرستان جیرفت و کهنوج رسانه ها در دلفارد  برگزار شد.

بهرام مسلمی مهنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی، گفت: امروز برای انجام هر امور نیازمند برنامه ریزی هستیم و هر فعالیتی باید پیوست فرهنگی و اطلاع رسانی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان این مطلب که کاری که ارزش اطلاع رسانی ندارد ارزش اجرا نیز ندارد، ابراز کرد: داشتن نگاه تخصصی به رسانه یک ضرورت است و آموزش و دانش افزایی در این حوزه نیازمند کاری تکنیکی است.

وی بیان کرد: خبرنگاران و فعالان رسانه ای بیشترین و مهمترین نقش را در ایجاد و تقویت همدلی و همزبانی دولت و ملت دارند.

مسلمی مهنی با تاکید بر این که خبرنگاران باید انصاف و اخلاق رسانه ای داشته و از افرط و تفریط پرهیز کنند، تصریح کرد: خبرنگاران می توانند در روشنگری و بیان مسائل و مشکلات نقشی فعال ایفا کنند.

اکبر نصراللهی رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی نقش سواد رسانه ای در صیانت از خانواده ها، با اشاره به این که سواد رسانه ای محدود به مردم نیست، گفت: مسولان و رسانه ها بیش از مردم به سواد رسانه ای نیاز دارند.

رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی افزود: متاسفانه مسئولان با ابزار های رسانه ای آشنایی کافی ندارند به همین دلیل گاهی ناخواسته در زمین دشمن بازی می کنند و با چالش مواجهه می شوند.

وی اظهار کرد: امروز کشور ما در محاصره تبلیغاتی دشمنان قرار دارد چرا که از ظرفیت های رسانه به خوبی استفاده نمی شود.

نصراللهی خاطرنشان کرد: سواد رسانه ای می تواند نقش موثری در کاهش آسیب های فضای مجازی و نیز استفاده نقادانه و هوشمندانه از اینترنت داشته باشد.

گفتنی است کارگاه آموزشی نقش سواد رسانه ای در صیانت از خانواده ها با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و جمعی از مدیران مطبوعات و پایگاه های خبری جنوب کرمان برگزار شد.




کارگاه آموزشی سواد رسانه ای در جنوب کرمان برگزار شد

منبع: ایرنـا
? کارگاه آموزشی سواد رسانه ای در جنوب کرمان برگزار شد