کاروانسراهای تاریخی شهرستان راور به بخش خصوصی واگذار می شود

کرمان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از اعلام آمادگی این اداره کل در تغییر کاربری و واگذاری کاروانسراهای تاریخی شهرستان راور خبر داد. به گزارش نذیر کرمان، سعید شاهرخی در بازدید از کاروانسرای جهانی چاه‌کوران شهرستان راور گفت: اداره کل میراث‌فرهنگی کرمان به عنوان امانتدار میراث‌فرهنگی استان آمادگی آن دارد که کاروانسراهای تاریخی شهرستان […]



کرمان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از اعلام آمادگی این اداره کل در تغییر کاربری و واگذاری کاروانسراهای تاریخی شهرستان راور خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان، سعید شاهرخی در بازدید از کاروانسرای جهانی چاه‌کوران شهرستان راور گفت: اداره کل میراث‌فرهنگی کرمان به عنوان امانتدار میراث‌فرهنگی استان آمادگی آن دارد که کاروانسراهای تاریخی شهرستان راور را به افراد علاقه‌مند و توانمند برای تعریف کاربری متناسب و صدور موافقت اصولی واگذار کند.

وی افزود: ۱۳ کاروانسرا در مسیر شهرستان راور به مشهد مقدس وجود داشته که همگی فرصت خوبی برای تبدیل به مراکز ارائه خدمات رفاهی به زائران تردد کننده در این مسیر می‌باشند.

شاهرخی، گفت: کاروانسرای ثبت جهانی چاه‌کوران راور یکی از ۱۰ اثر جهانی استان کرمان و مربوط به دوره قاجاریه و نمادی از ارائه خدمات به زائران مشهد الرضا (ع) در این مسیر بوده است.

شایان ذکر است مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان در سفر به شهرستان راور علاوه بر کاروانسرای چاه‌کوران از کاروانسراهای تاریخی سهرج، هروز، آب‌بید و دربند و یخدان تاریخی راور، خانه فخری و برج دوقلو بازدید و در کنار طرح ساماندهی کاروانسراها در خصوص تعریف کاربری و احیا سایر ابنیه بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر ۶۱۲۸۵۷۷


کاروانسراهای تاریخی شهرستان راور به بخش خصوصی واگذار می شود

منبع: مــهر
? کاروانسراهای تاریخی شهرستان راور به بخش خصوصی واگذار می شود